نعمتی:

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان است

جانشین نزاجا با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه پرآشوب غرب آسیا قرار گرفته گفت: ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان است.

ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان استبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اولین کنفرانس بین المللی «امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلانشهرها راهکارها و چالش‌ها»  که امروز شنبه 26 آبان ماه در وزارت کشور برگزار شد،گفت: امنیت اصلی اساسی بوده که به صورت مستقیم با مرزها در ارتباط است؛ این درحالی است که به دلیل شرایط امنیتی کشورمان، نیروهای مرزی ناچارند فعالیت های مضاعفی را از خود نشان دهند.

نعمتی در خصوص اهمیت اصل امنیت در کشور ادامه داد: اگر امنیت حاکم نشود، هیچ یک از ظرفیت های کشور به نتیجه دلخواه نمی رسد. این یک اصل پذیرفته شده از سوی همه صاحب نظرانی است که در عرصه امنیت فعالیت می کنند. به برکت نظام جمهوری اسلامی و تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان و مردم، امروز امنیت خوبی در کشور حاکم است و این در حالی است که در کشور همسایه شرقی می‌بینیم مردم در شرایط ناامنی به سر می برند و کشورهای غربی این ناامنی را بیشتر می کنند.

وی با بیان اینکه بحث توسعه، بحثی اساسی در مناطق مرزی است، گفت: بی‌توجهی به توسعه در مناطق محروم کشور، عدم توسعه، فراهم نبودن امکانات و برطرف نشدن نیازهای مناطق مرزی، زمینه ایجاد ناامنی در کشور را فراهم می کند، اگر مناطق مرزی توسعه پیدا نکنند، قاچاق افزایش می یابد که مستقیماً به تولید کل کشور ضربه می زند.

نعمتی با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه پرآشوب غرب آسیا قرار گرفته است، اظهار کرد: ایجاد امنیت مستلزم تلاش و همکاری همه مسئولان است. باید به فکر توسعه دائم مناطق مرزی بود تا شاهد رشد و شکوفایی کشور باشیم.

نعمتی توسعه در مناظق مرزی را موضوعی اساسی برای همه برنامه‌ریزان و مسئولان عنوان و اظهار کرد: توسعه و پیشرفت در این مناطق باعث ایجاد امنیتی پایدار در این مناطق می‌شود. اگر در مرزها به فکر توسعه نباشیم، در داخل هیچ فردی نمی‌تواند از کار خود بهره کامل ببرد. در کشورهایی مانند ایران که دارای همسایگانی است که از جوانب مختلف با داخل کشور تفاوتهایی دارند، توسعه مناظق مرزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. اگر مناطق مرزی توسعه نیابد، قطعا قاچاق کالاهای مختلف از این مناطق رونق می‌گیرد و این موجب مواجه شدن اقتصاد و تولید کشور با مشکلات مختلف خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه زمانی امنیت مناطق مرزی ملموس‌تر می‌شود که به وقایع کشورهای همسایه نیم نگاهی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: امروز توسعه مناطق مرزی کشور قابل مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب و کشو های دیگر نیست، اما کماکان این نیاز احساس می‌شود که برنامه ریزی‌های بیشتر و جدی تری در این زمینه اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار