وزیر علوم در جمع خبرنگاران :

تکلیف طهرانچی فردا مشخص می‌شود/ آمار دقیقی از بیکاران فارغ‌التحصیل نداریم

وزیر علوم گفت: فردا در جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها تکلیف رئیس دانشگاه آزاد مشخص می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،منصور غلامی وزیر علوم در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان در جمع خبرنگاران درباره معرفی سرپرست دانشگاه آزاد برای تائید صلاحیت در کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه، گفت: من لیست را ندارم اما احتمال دارد تکلیف محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد برای تائید صلاحیت ریاست این دانشگاه نیز فردا در جلسه کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه مشخص شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه در مورد اشتغال وظیفه چندانی ندارند ،افزود: معمولا دانشگاه‌ها برای تحصیل دانشجویان زمینه‌ها را فراهم می‌کنند و در مورد اشتغال وظیفه‌ای ندارند.

غلامی ادامه داد: با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار زیاد شده و به تناسب تحصیلات امکان اشتغال آنان فراهم نیست بنابراین طرحی را به عنوان مهارت‌افزایی و اشتغال پژوهی دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی تعریف کردیم، کارگاه‌های آموزشی را در خارج از دانشگاه‌ها برگزار کردیم، نتایج ارزیابی‌ها خوب بوده و قرار است پشتیبانی از ایده‌های جدید در این مراکز برای دانشجویان و فناوری‌هایی که صورت می‌گیرد، انجام گیرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: وزارت علوم از فناوری‌هایی که به اشتغال بیانجامد، حمایت می‌کند و مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری گویای این مطلب است.

غلامی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور داریم که از ایده‌های نو حمایت می‌کند و همه این‌ها در قالب حمایت از توسعه اشتغال و ایجاد شغل‌های پایدار است.

تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان تعداد بیکاران بیشتر است

وی درباره آمار دقیق بیکاران، اظهار داشت: در پارک‌های علم و فناوری بیش از ۴۲ هزار شغل پایدار ایجاد شده، اما آمار دقیقی از بیکاران فارغ‌التحصیل نداریم. مسلما در دوره کارشناسی با توجه به تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان تعداد بیکاران بیشتر است، اما در کارشناسی ارشد و دکتری این عدد کاهش پیدا می‌کند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره برنامه‌های ۱۶ آذر (روز دانشجو) گفت: انتظار ما این است که امسال مانند سال‌های گذشته فضایی پرشور از فعالیت‌های دانشجویان در روز‌های منتهی به ۱۶ آذر داشته باشیم.

غلامی در پاسخ به سؤالی در مورد خط مشی دانشجویی برنامه ۱۶ آذر و خطوط قرمز احتمالی، گفت: خط و مشی‌های ما هیچ تغییری نکرده و خطوط قرمزی نداریم.

وی با بیان اینکه دخالتی در برنامه دانشگاه‌ها نمی‌کنیم،افزود:وزارت علوم جز پشتیبانی دخالتی در این زمینه ندارد و دانشگاه‌ها خودشان برنامه‌ها را پیش بینی کرده و انجام می‌دهند.

وزیر علوم درباره برنامه رئیس جمهور در روز ۱۶ آذر گفت: دعوت‌نامه‌ای با امضای بنده و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت به رئیس جمهور برای حضور در مراسم روز دانشجو ارسال شده است، امیدوارم رئیس جمهور و مجموعه تحت نظر او این خبر را به ما بدهند که چه برنامه‌ای خواهند داشت.

غلامی درباره اینکه این برنامه کجا برگزار خواهد شد، گفت: پیشنهاد ما دانشگاه تهران است، اما در نهایت آن را به اختیار خودشان می‌گذاریم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.