مشاهده آلودگی نفتی در منطقه رگ سفید هندیجان

بخشدار مرکزی هندیجان از وقوع آلودگی نفتی در منطقه رگ سفید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس دانش پژوه بخشدار مرکزی هندیجان با تایید رخداد آلودگی نفتی در منطقه کوهستانی رگ سفید و روبروی روستای بوطاهری گفت: بارندگی و سیلاب موجب آشکار شدن این آلودگی و انتقال آن به پایین کوه شده که زمین های کشاورزی منطقه را تهدید می کند.

وی بیان کرد: شرکت های حفار و نفتی زیادی در منطقه کوهستان رگ سفید هندیجان مشغول بکارند و احتمالا آلودگی نفتی که توسط یکی از آن ها ایجاد شده توسط سیلاب به پایین کوه منتقل و به نزدیکی اراضی کشاورزی رسیده است.

دانش پژوه با بیان اینکه حجم این آلودگی بسیار بالا است اذعان داشت: روز گذشته و بلافاصله پس از اطلاع، بررسی میدانی توسط بخشداری آغاز و این آلودگی ها در کانال سیلابی که از کوهستان به سمت پایین کوه در جریان است و محیط اطراف آن به میزان وسیعی مشاهده شد.

بخشدار مرکزی هندیجان در ادامه افزود: امکان سریز شدن آب از این کانال ها و گسترش آلودگی نفتی به زمین های کشاورزی و روستای بوطاهری با توجه به فاصله کم از کانال(500 متر) در صورت افزایش حجم سیلاب کوهستان وجود دارد.

این مقام مسئول بیان داشت: این کانال در نهایت به دریا می ریزد و باید قبل از احتمال ورود آلودگی نفتی به دریا برای پاکسازی آن چاره اندیشی شود.

غلامعباس دانش پژوه گفت: تصاویر و مستندات لازم جهت پیگیری موضوع به اداره حفاظت محیط زیست هندیجان ارسال شده است و امیدواریم هر چه سریع تر منشا اصلی این آلودگی مشخص شود.

آغاز بررسی ها برای تعیین منشا آلودگی

مصطفی حق زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان نیز در این رابطه اظهار کرد: این آلودگی نفتی توسط بخشداری مرکزی به این اداره اطلاع رسانی شده است و پس از بررسی دقیق اعلام نظر خواهد شد.

وی بیان داشت: شرکت های نفتی زیادی در این منطقه حضور دارند و احتمال نشت نفت از لوله، چاه و یا حوضچه های نفتی این شرکت ها دور از انتظار نیست.

گفتنی است؛ شهریور ماه امسال نیز آلودگی نفتی بخشی از منطقه دریایی بحرکان هندیجان را آلوده کرد.

انتهای پیام/گ

نشت نفت در معابری شهری مسجدسلیمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.