اجرای بیش از ۳۰ برنامه مختلف فرهنگی همزمان با هفته کتاب در آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت:همزمان با هفته کتاب بیش از ۳۰ برنامه مختلف فرهنگی در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی بیش از ۳۰ برنامه مختلف فرهنگی خلاق و تازه در آذربایجان غربی توسط کانون برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

زاهدی افزود: جمع خوانی و نقد کتاب‌های خوانده شده، ثیت نام و عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون، راه اندازی نخستین کتابخانه تخصصی انجمن ادبی با بیش از ۳۰۰ جلد کتاب در ارومیه، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌ها توسط اعضا در حضور نویسندگان و شاعران بزرگ کشور، برپایی نمایشگاه تازه‌های کتاب با مشارکت آموزش و پرورش در مدارس استان، اجرای نمایش خلاق گفت و گوی دو کتاب با عنوان " من کتاب هستم " را از جمله برنامه‌های کانون پرورش در هفته کتاب می‌باشد.

وی برپایی کارگاه‌های کاردستی و تولیدات مرتبط با کتاب و معرفی شخصیت‌های کتاب، معرفی نویسندگان کودک در پانل بصورت روزانه با عنوان " من نویسنده هستم " در مراکز، برگزاری جشن کتاب در تمامی مراکز و تجلیل از کتاب خوانان برتر، برگزاری مسابقه‌ای با عنوان " کتابخانه کوچک من " و تجلیل از کودکانی که در هفته کتاب به دنیا آمده اند با عنوان " تولد فرهنگی " برای اعضا با هدف تشویق و ترغیب کودکان به مطالعه را نیز از دیگر برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود کتاب و کتابخوانی را یکی از شاخصه‌های مطرح توسعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه با ورود به دنیای مجازی و پیشرفت تکنولوژی کتاب و کتابخوانی بصورت فیزیکی کم رنگ شده و مطالعه چهره دیگری به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری به عنوان یک دستگاه فرهنگی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طول سال در راستای کتابخوان بار آوردن کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند و هفته کتاب و کتابخوانی هم بهانه ایست تا با تقویت برنامه ها، فعالیت‌های خود را در رشد و فرهنگ سازی کتابخوانی و تأثیر آن در زنگی و مهارت‌های زندگی کودکان افزایش دهیم.

زاهدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در طول سال کانون برنامه‌های مختلفی در زمینه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری و دینی برای کودکان اجرا می‌کند که امسال در هفت ماه نخست سالجاری در مجموع ۲۸ هزار مورد برنامه مختلف اجرا کرده است که ۴۳۳ هزار کودک در آن‌ها شرکت کرده اند. همچنین در حال حاضر ۳ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون موجود است که ۲۲ هزار نفر نیز عضو مراکز می‌باشند که در مدت زمان ذکر شده ۱۴۲ هزار جلد کتاب به امانت داده شده است.

گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای ۲۳ مرکز ثابت، ۸ مرکز سیار شهری و روستایی، ۴ مرکز پستی و یک مرکز فراگیر برای کودکان با نیاز‌های خاص است.

انتهای پیام/م

 

برنامه های هفته کتاب

برچسب ها: جوانان ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.