پایان مرمت پل تاریخی کوت سید صالح شهرستان کارون

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون از پایان فاز اول مرمت پل تاریخی کوت سید صالح در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن ناصر، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون با اشاره به پایان فاز اول مرمت پل تاریخی کوت سید صالح در این شهرستان گفت: بیش از 4 میلیارد ریال برای این عملیات به عنوان تنها اثر ثبت شده ملی کارون  هزینه شد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح 40 ستون، 2 دهنه ابتدایی پل و 5 دهنه انتهای پل بطور کامل مرمت شدند که در فاز دوم نیز ترمیم 2 دهنه میانی این پل مرمت می شوند.

ناصر به راه اندازی جاده دوم کناری پل کوت سید صالح اشاره کرد و اذعان داشت: با راه اندازی جاده برگشت از کنار پل تاریخی کوت سید صالح به سمت شهرستان کارون امنیت پل از دسترسی سارقان که قبلا فلزهای آن را به سرقت برده بودند در امان خواهد ماند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کارون بر ضرورت حفظ و نگهداری این اثر ملی تاکید و تصریح کرد: این اثر تاریخی دارای معماری بسیار منحصر به فردی است که از 39 ستون و 40 دهنه تشکیل شده که با ترمیم آن سعی بر حفظ و نگهداری آن هستیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: این اثر ملی واقع در شهرستان کارون به طول 124 متر متعلق به دوره پهلوی اول و به سبک پل‌های ساسانی ساخته شده که در زمان بالا آمدن آب رودخانه و سیل استفاده می شده است .

روستای 'علوه' قطب گردشگری شهرستان کارون است

حسن ناصر، وجود صدها نفر درخت رطب و خرما، سفره‌خانه های منحصر به فرد سنتی، کلوچه محلی سنتی مظفریه، تولید کفش چرم دست دوز و حصیر بافی را از ظرفیت های گردشگری شهرستان کارون عنوان کرد.

وی به اشتغالزایی بیش از 200 نفر در بحث احیاء بوم گردی روستاهای شهرستان کارون اشاره و بیان کرد: در حال حاضر حدود 160 قایق در بحث قایقرانی و گردشگری آبی در پایین دست رودخانه کارون فعال و آماده ارائه خدمات قایق سواری به گردشگران هستند.

ناصر، باغ رستوران مضیف روستای 'علوه ' را از دیگر مناطق گردشگری شهرستان کارون معرفی کرد و اذعان داشت: این مضیف با قدمتی حدود 120 ساله یکی از زیباترین و چشم نوازترین اماکن گردشگری در روستای 'علوه' است.

انتهای پیام/گ

بازسازی آثار تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.