سفر هیأت بلندپایه اردنی به دمشق برای دیدار با بشار اسد و عادی‌سازی روابط

هیأتی بلندپایه از پارلمان اردن روز دوشنبه برای دیدار با رئیس‌جمهور سوریه و بررسی موضوع عادی‌سازی روابط دو کشور، عازم دمشق خواهد شد.

سفر هیأت بلندپایه اردنی به دمشق برای دیدار با بشار اسد و عادی‌سازی روابطبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی "پترا" در اردن به نقل از یک نماینده پارلمان این کشور گزارش داد روز دوشنبه هیأتی بلندپایه از جانب پارلمان اردن با هدف تقویت همکاری پارلمانی میان دو کشور عازم سوریه می شود.

نضال الطعانی، رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان اردن، نیز گفت: این هیأت ساعت هشت صبح دوشنبه از طریق گذرگاه مرزی جابر وارد سوریه می شود.

خبرگزاری عمون نیز گزارش داد که این هیأت با بشار اسد، رئیس جمهور و همچنین نخست وزیر و رئیس پارلمان سوریه دیدار خواهد کرد.

قیس زیادین، نماینده اردنی حاضر در این هیأت، نیز گفت: سفر به دمشق دو تا چهار روز به طول خواهد انجامید و طی آن با بشار اسد دیدار خواهیم کرد. او توضیح داد: پیام این سفر، تمایل به بازگشت روابط گرم و عادی گذشته است.

گفتنی است روابط دمشق-امان از سال 2011 و همزمان با آغاز بحران سوریه تیره و متشنج شد؛ ولی به تازگی، به ویژه پس از بازگشایی گذرگاه مرزی النصیب، از شدت تنش‌ها میان دو کشور کاسته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، بشار اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار