رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد؛

همکاری با آموزش و پرورش برای بررسی کیفیت مدارس/ استاندارد به فرد یا جای خاصی تعلق ندارد

پیروز‌بخت گفت: اکنون شرایط خوبی در بین کشور‌های دنیا داریم و در میان ۱۶۳ کشور در دنیا رتبه ۲ را از آن خود کرده‌ایم.

ارتقای جایگاه ایران در عرصه استاندارد‌های بین المللیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد صبح امروز با حضور سید محمد بطحایی وزير آموزش و پرورش و نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد در سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیروز بخت با اشاره به اینکه از سال گذشته در سازمان ملی استاندارد قانونی مبنی بر ارتقای جایگاه سازمان از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد، اظهار کرد: با توجه به تغییرات به فعالیت‌های خود شدت بخشیدیم و در عرصه استانداردسازی فعالیت‌هایی جدید در نظر گرفتیم، در حال حاضر با شرایطی خوب در بین کشورهای دنیا رتبه دوم در میان ۱۶۳ کشور جهان را از آن خود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته ارزیابی انطباق میان کشورهای اسلامی را داریم، همچنین در حوزه ارزیابی استاندارد کشاورزی رهبریت گروهی خاور نزدیک را داریم و علاوه بر آن با تصویب برجام در مجامع انرژی، زیست محیطی، ایمنی مواد غذایی و کیفیت جایگاه استاندارد جهانی داریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه در گذشته استانداردها صرفا محدود به کالاها بود، گفت: اکنون سازمان ایزو استانداردهایی متعدد را تدوین کرده است و در این بین یکی از جایگاه‌هایی که می تواند استاندارد مسئولین اجتماعی را که به تازگی وضع شده تکریم کند، مدارس هستند.

پیروز بخت با اشاره به اینکه اکنون به سمت نوآوری و همکاری با شرکت های دانش بنیان حرکت کردیم، اظهار کرد: با وزارت آموزش و پرورش در حوزه استانداردسازی تجهیزات همکاری هایی داشتیم و اقداماتی مانند ارزیابی بخاری های گازسوز مورد توجه قرار گرفت.

پیروز بخت تصریح کرد: امیدواریم با امضای تفاهم نامه به طور گسترده تر برای آموزش فرزندان خود وارد عمل شویم و مباحثی مرتبط با استاندارد در کتاب های درسی وارد شود که البته اکنون در برخی کتاب ها آماده است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد به فرد یا جای خاصی تعلق ندارد، گفت: اگر بتوانیم استاندارد را در زندگی به کار بگیریم دچار کمترین مشکل خواهیم شد و از این مهم به عنوان زیر بنای توسعه نام می برند.

رئیس سازمان استاندارد کشور در باره بررسی کیفیت مدارس گفت: ارزیابی هایی را برای بررسی کیفینت مدارس داشتیم اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم و باید این نکته را ذکر کنیم که هنوز هیچ نهادی در کشو.ر موفق به تندیس زرین کیفیت نشده است که از طریف رئیس جمهوری اعطا می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار