غیب‌پرور در نشست خبری:

بیش از ۱۱ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در هفته بسیج افتتاح می‌شود/ هزینه 19 میلیارد تومانی بسیج در زلزله کرمانشاه

بیش از ۱۱ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در هفته بسیج افتتاح می‌شودرئیس سازمان بسیج گفت: در هفته بسیج ۱۱ هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و سه هزار واحد اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز یکشنبه 27 آبان ماه در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج  که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکید بسیج بر خدمت رسانی است که تجلی آن مرداد و شهریور بود؛ البته این فعالیت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

غیب پرور افزود: هدف ما از ابتدای سال۹۷ با تاکید بر بُعد خدمات‌رسانی است که رزمایش اقتدار عاشورایی اوج آن بود و تجمعی را در این خصوص در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی برگزار کردیم. 

وی افزود: هفته بسیج از ۲۹ آبان به مدت یک هفته خواهد بود که طی این مدت ۱۱ هزار و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و سه هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره همکاری های بسیج در عرصه سازندگی عنوان کرد: بسیج در حوزه انرژی خورشیدی ورود پیدا کرده و قرار است طبق برنامه ریزی های انجام شده سه هزار واحد نیروگاهی خورشیدی پنج کیلوواتی افتتاح شود.

غیب‌پرور ادامه داد: تجربه موفق بسیج در مرداد و شهریور تحت عنوان «میز خدمت» انجام شد.

وی افزود: بناست تا در هفته بسیج توسط بسیج کارمندی، ۸۰۰ میز خدمت با محوریت مساجد برگزار شده و مسئولان دولتی پاسخگوی مردم باشند که حضور مسئولان دولتی می‌تواند مرهمی بر مشکلات مردم بوده و مسئولان نیز به مردم نزدیک شوند.

غیب پرور با اشاره به طرح «ایران یار» بسیج گفت: در این طرح ۳۰ هزار دانش آموز از کارخانجات و صنایع تولیدی با هدف خودباوری بازدید می‌کنند تا بدانند چه ظرفیت عظیمی در حوزه اقتصادی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: از ۱۵۰۰ مدیر کارخانه و کارگاه‌های تولیدی و صاحبان صنایع بخش خصوصی و دولتی دعوت شده است که به مدارس بروند و توضیحاتی را درخصوص ظرفیت‌های اقتصادی ارائه دهند. جامعه مخاطب در این حوزه ۳۰۰ هزار دانش آموز خواهد بود.

غیب‌پرور درباره برنامه های بسیج در حوزه کشاورزی عنوان کرد: سازمان بسیج در این هفته چهار هزار مهندس کشاورزی را به روستاها اعزام می‌کند تا در بخش کشاورزی خدمت‌رسانی کنند.

رئیس سازمان بسیج درباره برنامه های فرهنگی بسیج نیز تصریح کرد: در حوزه فرهنگی قرار است تا در این هفته سه ویژه برنامه برگزار شود که یکی از آن‌ها در حوزه ساخت فیلم کوتاه، مستند و بلند است.

وی افزود: طبق فراخوان جشنواره فیلم مقاومت از سال گذشته تاکنون ۹۰۰ اثر خارجی از آمریکای لاتین، آسیای شرقی و اروپا دریافت کردیم. جشنواره فیلم مقاومت به مدت سه روز از پنجم آذرماه در تهران برگزار می‌شود و نمایش آثار منتخب آن در سایر استان‌های کشور از پنج آذر شروع می‌شود و تا هفته سوم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته بسیج‌ گفت: یکی از صحنه‌های مهم و استراتژیک ما فضای مجازی است. بسیج باید خود را در این حوزه به‌روز‌ نگه دارد. برگزاری اولین و بزرگترین جشنواره فعالین فضای مجازی بسیج به مدت سه روز از 8 آذر را در این هفته شاهد خواهیم بود. رزمایش فعالان فضای مجازی  نیز طی این هفته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در اول آذرماه همایش بزرگ همدردی با مردم یمن را برگزار خواهیم کرد. در چند سال گذشته رنج فراوانی بر مردم یمن روا داشته شده است. عربستان با موافقت آمریکا ماموریت پیدا کرد تا به مردم مظلوم این منطقه حمله کند. تقریبا تمام زیر ساخت‌های موجود در یمن از بین رفته و این در حالی است که دنیای مال پرستان خود را به ندیدن زده‌اند. در این کنفرانس فعالان سیاسی خارجی و داخلی حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج درباره فعالیت سازمان متبوع خود در زلزله کرمانشاه گفت: در این حوزه در مرحله اول 19 میلیارد برای اسکان موقت هزینه کردیم و حدود 7000 کانکس را نصب نموده و در نصب 8300 کانکس قرارگاه خاتم الانبیا هم مشارکت داشتیم و تا کنون هم 700 واحد مسکونی تحویل مردم داده ایم.

سردار غیب پرور درباره همکاری بسیج با دولت اظهار کرد: ما در این حوزه در دو محور کلی کار را پیش بردیم. بابعضی وزارتخانه‌ها مانند وزارت صمت، کشاورزی و‌آموزش و پرورش توافق نامه‌های خوبی منعقد شد و با بهره گیری از این رهنمود‌ها وضعیت امروز کشورمان بسیار بهتر شده است، زیرا دولت هم‌به این نتیجه رسیده که می‌تواند از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات استفاده کند. البته ما دراین باره گفتگو‌هایی هم با شورایعالی امنیت ملی داشتیم که برنامه‌ها همکاری بسیج با دولت تدوین شود و هفته گذشته به این شورا ارسال شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص نامگذاری روز‌های هفته بسیج، عنوان کرد: سه شنبه ٢٩ آبان روز بسیج؛ فرهنگ و مسجد محوری است، چهارشنبه ٣٠ آبان بسیج؛ اقتصاد مقاومتی و سازندگی، پنجشنبه ١ آذر بسیج؛ اقتدار دفاعی امنیتی، جمعه ٢ آذر بسیج؛ معنویت و انتظار، شنبه ٣ آذر بسیج؛ جهاد کبیر و استکبارستیزی، یکشنبه ٤ آذر بسیج؛ جهاد روشنگری و تبیین، ٥ آذر بسیج و ٤٠ سال افتخار است.

غیب پرور درباره اوضاع یمن و‌کمک رسانی به مردم این کشور تصریح کرد: امروز شرایط کمک رسانی به مردم یمن بسیار سخت است و بهترین اقدام در گام اول همین ابراز همدردی با مردم یمن است و در طی سال‌های گذشته هم همین اقدام صورت گرفته تا بتوانیم مردم دنیا را از واقعیت‌های یمن آگاه کنیم. در داخل کشور ۲۲ سازمان قشری بسیج را فعال کردیم تا بتوانیم واقعیت یمن را برای مردم تبیین کنیم.

وی دریاره آمادگی بسیج برای مقابله با بحران‌های طبیعی و هم چنین اقدامات فرهنگی بسیج تصریح کرد: ما غیر از فعالیت‌های بسیج سازندگی ۱۹۱۹ گردان بیت المقدس را فعال کردیم تا به کمک مردم بروند.
وی در ادامه درباره ماموریت و وظیفه این گردان‌ها افزود: تمام گردان‌های بیت المقدس ماموریت دارند تا به عنوان اولین یگان به کمک مردم بروند موج‌دوم این ماموریت برعهده بسیج سازندگی است تا دستگاه‌های مسئول در صحنه حاضر شوند، زیرا این نیرو‌ها تجهیزات نیمه تخصصی در اختیار دارند. البته قراربودامسال برای سپاه‌های استانی تحهیزات تخصصی خریداری شود که به دلیل مشکلات اقتصادی این کار صورت میسر نشد.
وی‌ادامه داد: آنجه در حوزه فرهنگی انجام شده کار‌هایی اثر‌گذار است مانند ساخت فیلم و تدوین کتاب و امثال آن انجام شد. در بعد مسائل تبلیغی هم در حدود ۴۰۰۰ هزار بیلبورد تبلیغاتی در سراسر کشور نصب شده و تلاش ما این است که این فعالیت بیشتر شود.

 

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار