خروج ۸ هکتار از زمین‌های پارک ملی بمو از دست متصرفان/شکارچیان قبل از شکار به دام افتادند

رییس پارک ملی بمو گفت: ۸ هکتار از زمین‌های پارک ملی بمو از متصرفان بازپس گرفته شد.

آرندی رییس پارک ملی بمو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به خروج ۸ هکتار از زمین‌های پارک ملی بمو از دست متصرفان گفت: زمین‌های پارک ملی بمو پیش‌تر با تلاش نیرو‌های حفاظت محیط زیست فارس رفع تصرف شده و هم اکنون خلع ید شد.

وی ادامه داد: این زمین‌ها سال‌ها در تصرف متخلفان قرار داشته، اما بر اساس وظیفه ذاتی ماموران محیط زیست برای حفظ یکپارچگی اکوسیستم ارزشمند پارک ملی بمو تلاش کرده و هرگونه بهره‌برداری یا سکونت زیان‌آوری که موجودیت منطقه را با مخاطره مواجه کند ریشه‌کن خواهد شد.

رییس پارک ملی بمو اضافه کرد: هر دو پرونده مربوطه به منظور رسیدگی به مقامات قضایی تحویل داده شده است.

همچنین زارع مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در لارستان فارس طی دو عملیات ابتدا گروهی از شکارچیان را که سوار بر خودرو سواری قصد شکار داشتند دستگیر کرده و از آن‌ها ۲ قبضه اسلحه (یک قبضه اسلحه پنج تیرپران ترک، یک قبضه اسلحه تک لول روسی) کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: همچنین ماموران طی عملیاتی دیگر در همان روز در مناطق آزاد لارستان ۳ نفر شکارچی غیر مجاز را که به همراه ۲ قبضه اسلحه اقدام به شکار یک قطعه اردک سرسبز کرده بودند را دستگیر کرده و از آن ها، یک قبضه اسلحه تک لول روسی کشف و ضبط کردند.

انتهای پیام/چ

خروج زمین های پارک ملی بمو از دست متصرفان

برچسب ها: محیط زیست ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار