مکرون آلمان را ترغیب به همکاری مشترک برای جلوگیری از آشوب در جهان کرد

رئیس‌جمهور فرانسه برلین را به پیوستن به این کشور برای آغاز همکاری‌های تازه به منظور جلوگیری از بروز آشوب در دنیا ترغیب کرد.

مکرون آلمان را ترغیب به همکاری مشترک برای جلوگیری از آشوب در دنیا کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه برلین را ترغیب به پیوستن به پاریس و آغاز یک مرحله جدید در همکاری‌های مشترک در سطح اروپا به منظور جلوگیری از بروز آشوب و هرج و مرج در دنیا کرد.

رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروزش اعلام کرد: اروپا و به طور ویژه فرانسه و آلمان وظیفه دارند اجازه ندهند که جهان به آشوب کشیده شود و در عین حال در مسیر صلح همراه هم باشند. اروپا باید قوی‌تر و مستقل‌تر از قبل باشد.

اظهارات جدید رئیس جمهور فرانسه در حالی مطرح شد که هفته گذشته مکرون پیشنهاد تشکیل ارتش اروپایی واقعی به منظور حفاظت از کشورهای این اتحادیه در مقابل آمریکا، چین و روسیه را ارائه کرد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اوایل این هفته از پیشنهاد مطرح شده از سوی رئیس جمهور فرانسه حمایت و تاکید کرد یک ارتش اروپایی متحد می‌تواند مکمل خوبی برای سازمان ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، باشد.

همزمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد مکرون برای تشکیل ارتش اروپایی مستقل از واشنگتن را بسیار توهین‌آمیز خواند و افزود اروپا بهتر است بجای آن سهم خود از بودجه ناتو، را که بخش عمده‌ای از آن برعهده آمریکاست، بپردازد. رئیس جمهور آمریکا همچنین در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، بار دیگر مکرون را هدف حملات لفظی قرار داد و نوشت: امانوئل مکرون ایجاد ارتش اروپا برای حفاظت از اروپا در برابر آمریکا، چین و روسیه را پیشنهاد کرده است. اما این آلمان  بود که در جنگ جهانی اول و دوم به فرانسه حمله کرد. فرانسه در آن زمان در چه شرایطی بود؟ آنها [فرانسوی‌ها] تا پیش از ورود آمریکا [به جنگ] داشتند آماده یادگیری زبان آلمانی در پاریس می‌شدند.

مکرون در واکنش به اظهارات توهین آمیز همتای آمریکایی خود گفت: متحد بودن به معنای رعیت بودن نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار