نعمتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تقویم کاری با توجه به فصل بودجه مشخص می شود/ نحوه ارتباط هیئت عالی مجمع با مجلس تعیین شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جلسه امروز هیئت رئیسه را تشریح کرد.

تقویم کاری مجلس با توجه به فصل کاری مجلس مشخص شد/ نحوه ارتباط هیئت عالی مجمع با مجلس مشخص شدبهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز این هیئت گفت: درباره تقویم کاری مجلس با توجه به فصل بودجه تصمیماتی در این نشست اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه مجلس از امروز 3 هفته کاری به صورت متوالی جلسات علنی خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به موعد 15 آذر برای تحویل بودجه سالانه کشور از سوی دولت به مجلس، اگر دولت این لایحه را 14 آذر یعنی یک روز قبل از موعد مقرر به مجلس تحویل دهد، گزارش بودجه تکثیر و در اختیار نمایندگان ملت قرار خواهد داد تا نظراتشان را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند.

نعمتی تاکید کرد: اما اگر دولت لایحه بودجه را روز 15 آذر به مجلس بخواهد تحویل دهد نمایندگان برای یک هفته به حوزه انتخابیه خود برای سرکشی خواهند رفت و بعد از آن کار بررسی بودجه در مجلس آغاز خواهد شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: بر این اساس در صورت ارائه لایحه بودجه در روز 14 آذر کار بررسی آن آغاز شده و تا 18 بهمن ماه تلاش می‌کنیم تا کار بررسی بودجه به اتمام برسد و بعد از آن در اوایل اسفند گزارش بودجه را به شورای نگهبان تحویل خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه موضوع هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این جلسه به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت گفت: بر اساس اصل 94 و 95 قانون اساسی تکلیف عملکرد هیئت نظارت مجمع مشخص شده، یعنی این هیئت باید نظرات خود را به شورای نگهبان ارسال کرده و این شورا بعد از تایید به مجلس ارائه کند.

نعمتی بیان کرد: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت باید نظرات خود را ظرف مدت دو تا 10 روز فرصت بررسی مصوبات در شورای نگهبان به آنها ارسال کرده و شورای نگهبان هم نظرات مجمع را به مجلس ارجاع کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار