خانه گفتگو در استان بوشهر افتتاح می‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: نخستین خانه گفتگو به منظور تحکیم بنیان خانواده در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

اولین خانه گفتگو در استان بوشهر افتتاح می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس برزگرزاده عنوان کرد: خانه گفتگو یکی از طرح‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در حوزه خانواده و پیشگیری از طلاق است که به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاد خانواده از اصلی‌ترین کانون‌های تشکیل یک جامعه رو به پیشرفت و توسعه اجتماعی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه چند سالی است که شاهد نبود تاب آوری زوجین به ویژه زوج‌های جوان هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یکی از وظایف دستگاه‌های حاکمیتی را برنامه‌ریزی در این باره دانست و افزود: افتتاح خانه گفتگو با هدف آموزش مهارت پیش از ازدواج برای جوانان، آموزش مهارت ارتباطی زوجین و حل تعارض‌های آنان، آموزش حل تعارض و اختلاف زوجین در شرف طلاق، آموزش کاهش آسیب برای زوجین جدا شده و فرزندان آنها، ایجاد می‌شود.

برزگرزاده بیان کرد: این طرح در ابتدا در شهر بوشهر با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان و سازمان‌های مردم نهاد در ساختمان خانه جوانان اجرا می‌شود و در صورت استقبال شهروندان وموفق بودن، در دیگر نقاط استان نیز اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمام آموزش‌ها و مشاوره‌های خانه گفتگو رایگان است و شهروندان می‌توانند روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به این مرکز مراجعه کنند که در صورت استقبال مردم، زمان فعالیت آن افزایش خواهد یافت.

مراسم افتتاح خانه گفتگو دوشنبه در مرکز آموزش و پژوهش، توسعه و نوآوری استان بوشهر واقع در خیابان چمران (چهار باندی) نبش خیابان دانشگاه پیام نور، همراه با برگزاری کارگاه آموزشی و آیین بومی ازدواج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

افتتاح خانه گفتگو با هدف آموزش مهارت پیش از ازدواج برای جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.