رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان یزد خبر داد؛

بیش از ۵۰۰ مورد خدمات حقوقی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ارائه شد

رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان یزد گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری ۵۰۴ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

به گزارش خبر نگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جواد جعفری رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان یزد با تأکید بر اهمیت سامان‌دهی خدمات حقوقی به مددجویان و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی آنها گفت: صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند ازجمله اهداف مهم کمیته امداد است.

جعفری بابیان اینکه توسعه حمایت حقوقی و معاضدت قضایی نیازمندان جامعه هدف با رویکرد پیشگیری و توانمندسازی از جمله سیاست‌های کمیته امداد در برنامه پنج‌ساله ششم است، افزود: طی نیمه نخست سال جاری ۵۰۴ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

وی بابیان اینکه خانواده‌های نیازمند در معرض آسیب و آسیب‌دیدگی اجتماعی بیشتری قرار دارند، افزود: ارائه خدمات حقوقی و قضایی در قالب بسته مددکاری به مددجویان تحت حمایت با رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها ازجمله خدمات تخصصی کمیته امداد است.

 رئیس اداره حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد استان بابیان اینکه آگاه‌سازی و هدایت مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی ازجمله فعالیت‌های این نهاد است، گفت: بسیاری از مددجویان به هنگام بروز مشکلات حقوقی و قضایی به حقوق قانونی خودآگاه نبوده و در احقاق حقوق حقه خود دچار کاستی و ناتوانی می‌شوند و این موضوع زمینه گسترش و تشدید آسیب‌پذیری آنان را فراهم می‌آورد.

جعفری افزود: ارائه مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، راهنمایی و حمایت حقوقی برای اجرای احکام و سازش بین اصحاب دعوی و همچنین معرفی مددجویان برای اخذ وکیل معاضدتی ازجمله اقدامات حقوقی این نهاد برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف تحت حمایت است.

وی بابیان اینکه زمینه همکاری وکلا و مشاوران حقوقی نیکوکار با این نهاد فراهم است، افزود: مددجویان تحت حمایت این نهاد از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه و دارای مشکلات حقوقی متعددی هستند به همین منظور وکلا و مشاوران نیکوکار می‌توانند برای معاضدت حقوقی و خدمت‌رسانی به محرومان و احقاق حق آنان با کمیته امداد همکاری کنند.

لازم به ذکر است: کمیته امداد استان یزد در سال گذشته نسبت به ارائه هزار و ۳۴۵ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت اقدام کرده است.

انتهای پیام/ی

ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار