اجرای طرح کتابفروشی به وسعت کردستان/ آغاز ثبت نام طرح پاییزه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مشارکت ۳۵ کتاب فروشی سنندج در راستای اجرای طرح کتابفروشی به وسعت ایران خبر داد و گفت: این طرح در راستای طرح‌های حمایتی از کتابفروشان سراسر کشور اجرا می‌شود.

اجرای طرح کتابفروشی به وسعت کردستان/ آغاز ثبت نام طرح پاییزه کتاببه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جلال قلعه شاخانی  گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت‌نام در سایت خانه کتاب ketab.ir و تایید، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده در این طرح مطابقت داشته باشند با ۲۰ درصد تخفیف به خریداران بفروشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مشارکت ۳۵ کتاب فروشی سنندج در راستای اجرای طرح کتابفروشی به وسعت ایران خبر داد و گفت: کتابفروشی‌های احمدی، پیام، نوروزی، کردستان، گاج، چکاوک، کتاب شهر، حرمین، امیرکبیر، میدیا، گوران، مستوره اردلان، شهرکتاب، یاران، دانشمند، آراس، دانشجو، ویستا، نیشتمان، فرهنگ، آمیار، کتاب هفت، زاهدی، احدی، حمید، سعدی، شیخی، احمدی چیستا، کلام، امام غزالی، پیشوا، نالی صادق و ژیرا از جمله کتابفروشی‌های سنندج هستند که این طرح را اجرا می‌کنند.

وی در خصوص تاثیر این طرح بر رونق کتابفروشی‌ها گفت: تفاوت این طرح از طرح‌های دیگر این است که باعث می‌شود خریدار کتاب به کتابفروشی مراجعه کند و به نوعی آشتی مجددی بین خریدار کتاب و کتابفروشی‌ها ایجاد می‌کند.

قلعه شاخانی همچنین با اشاره به آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب، عنوان کرد: طرح پاییزه کتاب با شعار «حال خوش خواندن در پاییزه کتاب» دهمین گام در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌هاست.

وی با بیان اینکه این طرح از ٢٤ آبان در شهرستان‌ها آغاز شده و تا ٤ آذر ادامه دارد، افزود: کتابفروشان سراسر کشور می‌توانند از امروز (۲۴ آبان‌ماه) با مراجعه به سایت خانه کتاب به نشانی ketab.ir در دومین «پاییزه کتاب» ثبت نام کنند.

قلعه شاخانی همچنین گفت: طرح پاییزه کتاب از دوم آذرماه همزمان با روز کتابگردی در کتابفروشی‌های عضو طرح آغاز و تا ۲۲ آذرماه در مراکز استان‌ها و ۲ دی در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در دومین طرح پاییزه کتاب خریداران می‌توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

وی برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، اهدای کتاب به مناطق روستایی و نواحی منفصل شهری سطح استان، تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، رونمایی از تازه‌های نشر و برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی با موضوع کتاب با همکاری باشگاه‌های کتابخوانی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده گرامیداشت هفته کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.