مدیر منابع امور آب چابهار:

احداث آب شیرین کن و مجوز برداشت آب از دریا هیچ مانعی ندارد

مدیر منابع امور آب چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای احداث آب شیرین کن از سوی بخش خصوصی و صدور مجوز برداشت آب از دریای عمان هیچ مشکل و مانعی وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فرشید میربلوچزهی مدیر منابع امور آب چابهار در جنوب  سیستان و بلوچستان گفت: آب منطقه‌ای از هرگونه طرحی برای برداشت آب و شیرین سازی آب دریا استقبال می‌کند تا دامنه خسارت‌های خشکسالی در جنوب سیستان و بلوچستان کمتر شود.

وی بیان کرد: شیرین سازی آب دریا بصورت پایدار و مطمئن است و هر بخشی که نیاز داشته باشد مجوز لازم برای برداشت آب از دریا را در اسرع وقت صادر می‌کنیم.

مدیر منابع امور آب چابهار افزود: آب دریای عمان پس از شیرین سازی علاوه بر آشامیدن مردم شهر و روستاها، در زمینه کشاورزی و صنعت جوابگو است و در صورت استفاده از این ظرفیت هزاران شغل ایجاد و موجب توسعه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان چابهار به سبب همجواری با آب‌های اقیانوس هند نباید مشکل آب داشته باشد در حالی که بعد از گذشت سال‌ها طبق آمار آب وفاضلاب روستایی ۴۰۶ روستا با ۴۵ تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

میربلوچزهی گفت: هم اینک سد زیردان با کمتر از ۴۲ میلیون مترمکعب و سد پیشین سرباز با ۲۰ میلیون مترمکعب ذخیره در بدترین شرایط آبی هستند و در طول ۵۰ سال اخیر هیچگاه بارندگی‌ها نتوانسته نیاز آبی آشامیدنی، صنعت و کشاورزی را تامین کند.

مدیر منابع امور آب چابهار افزود: هیچ چاره‌ای جز شیرین سازی آب دریا وجود ندارد و باید مسئولان به این سمت حرکت کنند و برای تامین آب روستا‌ها و شهر تضمین خرید را به سرمایه گذاران بخش خصوصی بدهند تا ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام /پ

شیرین سازی آب دریا در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار