برنامه‌های صدا و سیما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب/بهره برداری از بیش از ۱۰۰ طرح فنی در صدا و سیما

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس برنامه‌های این سازمان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

برنامه‌های صدا و سیما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب/بهره برداری از بیش از ۱۰۰ طرح فنی در صدا و سیما

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در نشست چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صدا و سیما با اشاره به اینکه ما امروز خود را برای چهلمین سال انقلاب آماده می‌کنیم، ادامه داد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از نیمه اول سال ۱۳۹۵، ستاد چهلمین سالگرد انقلاب در رسانه ملی را راه اندازی کرد و دارابی معاون امور استان‌ها مسئولیت این ستاد را بر عهده گرفت و در مجموعه استان‌ها هم رئیس مرکز سیمای استان به عنوان رئیس ستاد برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب معرفی شد و از همان زمان برنامه ریزی و جلسات متعددی در کشور برگزار شد.

وی تصریح کرد: از کار‌های خیلی مهمی که برنامه ریزی شد تولید آثار رادیویی و تلویزیونی با محوریت چهلمین سالگرد انقلاب بود و در این برنامه ریزی‌ها بنا بر این شد از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی خدمات نظام به مردم و حضور مردم در صحنه‌های مختلف در همه سال‌ها و همه سنوات به تصویر کشیده و در معرض دید مخاطبان در ۳ حوزه محلی، ملی و بین المللی قرار داده شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: یکی از برنامه‌های موفق که از مرکز فارس هم آغاز شد برنامه کارنامه بود که در آن علاوه بر پرداختن به کار‌های استانداران استان ، مدیران و شخصیت هایی که در روند توسعه و رشد استان موثر بوده اند، معرفی می شوند و آن‌ها با حضور در این برنامه به تشریح برنامه‌های خودشان از آغاز انقلاب در استان می پردازند.

سهرابی گفت: تولید برنامه‌های مستند از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار صدا و سیما قرار گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: تولید برنامه‌هایی که مستند و مستدل در قالب مستند‌های نیمه بلند و بلند حضور مردم را در دفاع از کیان ایران اسلامی در ادوار مختلف و عرصه‌های گوناگون به معرض نمایش می‌گذارد.

وی بیان کرد: تولید مستند در مورد شهدای انقلاب، شهدای مدافعان حرم که در یک مرحله از ۱۳۰ مستند شهدا در تهران رونمایی شد.

سهرابی تصریح کرد: تولید برنامه‌های گفتگو محور با حضور چهره‌ها و پیشگامان انقلاب، ۱۸ فیلم تلویزیونی و ۳۱ سریال با موضوع انقلاب طراحی شده که تا ۲۲ بهمن کار‌ها به پایان می‌رسد و در سراسر کشور به نمایش در می‌آید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اضافه کرد: حوزه‌های موسیقی، خبر، سیما، صدا و فضای مجازی ماموریت داشتند که با موضوع انقلاب تولیدات برنامه‌ای داشته باشند.

وی گفت: صدا و سیما ۱۵۰ شبکه رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی را در اختیار دارد که به ۳۵ زبان فراملی برنامه تولید می‌کنند که همه این شبکه در این ایام با رویکرد انقلاب اقدام خواهند کرد.

سهرابی ادامه داد: از بین این ۱۵۰ شبکه، ۷۲ شبکه رادیویی و تلویزیونی در اختیار معاونت امور استان‌ها است و یکی از این مراکز صدا و سیمای مرکز فارس است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی‌های صدا و سیمای مرکز فارس در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، ادامه داد: در حوزه صدا تولید مستند مشاهیر و نقش‌آفرینان انقلاب با عنوان راه روشن که به سیر تاریخی انقلاب می‌پردازد و حدود ۲۳ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای و در مجموع به مدت کل ۶۹۰ دقیقه تولید شده و آماده پخش است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اظهار کرد: همچنین  تاریخ شفاهی فارس ۲۸ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای به مدت ۵۴۰ دقیقه که آماده پخش است.

وی ادامه داد: فجر آفرینان دیگر برنامه‌ای است که ۲۰ قسمت پیش بینی شده و برنامه سازان با سفر به شهرستان‌های مختلف جشن‌های پیروزی انقلاب را ضبط و پخش می‌کنند.

سهرابی گفت: برنامه ترکیبی گفتمان انقلاب از برنامه‌های صدای مرکز فارس است که در ۲ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای به مدت ۱۲۰ دقیقه تولید و آماده پخش است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به اینکه صدای مرکز فارس متعهد به تولید ۱۰ مستند رادیویی شده است، اضافه کرد: تاکنون ۳ مستند در خصوص پیشگامان انقلاب تولید و پخش شده، و ۷ مستند دیگر برنامه ریزی شده و در حال تولید است.

سهرابی بیان کرد: نمایش رادیویی با محور خدمات انقلاب و مردم آماده پخش است و تعداد ۱۰۰ نمایش رادیویی طراحی شده که یک به یک در حال آماده پخش است.

وی تصریح کرد: از اول بهمن، در سراسر کشور رادیو انقلاب راه اندازی می‌شود، که در قالب آن بخش مهمی از خدمات انقلاب در حوزه فارس به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: در مسابقه انقلاب ۱۰ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای تدارک دیده شده است.

سهرابی افزود: مسابقه پیامکی، اجرای مشترک مراکز صدا و سیما، از دیگر برنامه‌ها است.

وی گفت: مخاطب محوری و بیان مباحث انقلاب از زبان مردم یکی از مهم‌ترین محور برنامه سازی در همه برنامه‌ها است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس ادامه داد: در حوزه تلویزیون مستند مشاهیر و نقش آفرینان انقلاب، تعهدی که ستاد برای مرکز فارس در نظر گرفته است ۳ عنوان برنامه بوده که مرکز فارس با توجه به گستردگی استان و وجود مشاهیر بیش از سایر استان‌ها تا به حال ۷ برنامه را به اتمام رسانده است.

سهرابی بیان کرد: مستند فارس ۵۷، انواع موشن گرافی، برنامه دستاورد در ۴۰ قسمت، برنامه میزگرد (با حضور مدیران در ۴۰ ساله دوره انقلاب در فارس)، ویژه برنامه جشن‌های انقلاب با عنوان چلچراغ که در ۶ برنامه ۴۵ دقیقه‌ای تولید و آماده پخش است.

وی افزود: در خصوص شهدای انقلاب، شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اظهار کرد: در حوزه کودک و نوجوان برنامه داستانی کوتاه آلو‌های وحشی آماده تولید شده است، دستاورد‌های انقلاب در کارنامه نظام، شیراز قطب الکترونیک کشور، آزاد راه شیراز – اصفهان، راه آهن شیراز، شیراز قطب پزشکی ایران، شیراز قطب کشاورزی، و فعالیت‌هایی که در حوزه گازرسانی به استان فارس شده در دستور کار است و همه این برنامه‌ها از ۳۰ تا ۷۰ درصد کار‌های آن‌ها تمام شده است.

سهرابی تصریح کرد: مستند‌های مختلفی در ارتباط با مساجدی که در انقلاب نقش داشته اند (مستند مساجد و انقلاب)، فارس بر فراز قله‌ها و از سپیده تا سحر از نماهنگ‌های انقلاب در حوزه موسیقی، در امتداد انقلاب، جشن فجر انقلاب و مسابقات انقلاب موضوعاتی است که تا این لحظه برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: در حوزه اطلاعات و اخبار نیز واحد خبر به تهیه مستند انقلاب در فارس، تشکیل حکومت اسلامی در لارستان به رهبری سید عبدالحسین لاری، مبارزات مردم شیراز به رهبری آیت الله حسینی الهاشمی، ۱۵ خرداد در شیراز، واکنش مردم و علمای شیراز به توهین روزنامه اطلاعات به امام، روشن شدن شعله انقلاب در مناطق مختلف استان، حوادث ۲۱ و ۲۲ بهمن، نقش زنان در پیشبرد اهداف انقلاب در قبل از انقلاب، دفاع مقدس و پس از جنگ متعهد شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: گزارش خبری از خدمات نظام بویژه خدمات عمومی در شهر‌ها و روستا‌های استان در حوزه‌های مختلف عمرانی، پزشکی، درمانی، توسعه‌ای و خدمات رسانی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: معرفی ۵ طرح ملی و اثرگذار پس از انقلاب در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، علمی و پزشکی در دستور کار است.

سهرابی افزود: گزارش‌های موضوعی از دستاورد‌ها که تاکنون ۸۰ گزارش برای پخش در حوزه‌های ملی، فراملی و شبکه فارس آماده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: تهیه گزارش از شهدای انقلاب، شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در خصوص فضای مجازی موشن گرافی‌های مختلف در دستور کار است، دستاورد‌های انقلاب، مستند محله انقلاب، طراحی و اجرای تارنمای تخصصی فجر چهلم، پوستر انقلاب، عکس نوشت، دستاورد‌های انقلاب در کشاورزی، نماهنگ نسل انقلاب و کاریکاتور، آماده شده است.

سهرابی در خصوص حوزه پژوهش در صدا و سیمای فارس تصریح کرد: شخصیت‌های انقلاب اسلامی در ۲۹ شهرستان فارس مورد پژوهش قرار گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: مطالعه ابعاد سیاسی – اجتماعی شکل گیری انقلاب اسلامی در شهر‌های شمالی استان، سرگذشت نخستین شهید انقلاب اسلامی در ایران (از ایل قشقایی)، پژوهش آن تمام شده است.

سهرابی گفت: موسیقی‌هایی با گویش‌های محلی، ترکی، لری، لهجه شیرازی و فارسی متناسب با چهلمین سالگرد انقلاب در حال تولید و یا برخی تولید و در شبکه‌های ملی در حال پخش است.

وی همچنین تصریح کرد: معاونین و مدیران رادیویی سراسر کشور در ۱۳ آذر گردهم می‌آیند تا در خصوص برنامه‌های چهل سالگی انقلاب به بحث و تبادل نظر بپردازند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: ۱۶۰ طرح فنی و تولیدی در بهمن ماه که بیشتر در مناطق محروم استان طراحی شده، آماده افتتاح است.

سهرابی اظهار کرد: راه اندازی رادیو زیارت در استان فارس به صورت آزمایشی کار آن شروع شده و در بهمن ماه افتتاح خواهد شد.

سیدتقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس درخصوص شکل گیری انقلاب اسلامی اظهار کرد: وقوع انقلاب اسلامی در نقطه ای فوق استراتژیک از جهان، معادلات نظام استکباری را به هم زد.

وی ادامه داد: نه تنها در ایران و منطقه، که در واقع در کل دنیا معادلات کشور‌های استکباری را به هم زد.

سیدتقی سهرابی افزود: بیداری ملت‌ها و به خطر افتادن حکومت‌های دست نشانده در منطقه، به خطر افتادن منافع ابرقدرت‌ها در منطقه و جهان بویژه امریکا و انگلیس، احیای تفکر دینی و اثبات توانمندی نظام سیاسی مبتنی بر خدا محوری و خدا باوری در اداره جامعه، ارائه الگوی مناسب به ملت‌های آزادی خواه و استکبار ستیز، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس به ملت‌ها از جمله مردم خود ما برای اینکه اداره امور جامعه شان را خودشان بدست بگیرند از جمله نتایج وقوع انقلاب در کشور ایران بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اضافه کرد: طبیعی بود کشور‌هایی که منافعشان به خطر افتاده و متوجه شدند که جایگاهشان و سود‌هایی که از این منطقه می‌بردند و چه سود‌هایی که از منابع می‌بردند و چه حضورشان در منطقه، به خطر افتاده برای مقابله با انقلاب و مردم ایران از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی ادامه داد: تقویت گروهک‌های معاند و فریب خورده با هدف شکست انقلاب در همان آغاز، تحریک گروهک‌های قوم گرا با هدف تجزیه کشور و درگیر کردن انقلاب نوپای اسلامی ایران به مباحث داخلی، راه انداختن جنگ‌های شهری با ورود منافقین به فاز درگیری و جنگ مسلحانه، ایجاد نفاق و تفرقه بین مسئولان وارکاان نظام نوپای اسلامی، تحریک و ترساندن حاکمان کشور‌های همسایه با هدف اسلام هراسی و ایران هراسی و در نهایت تجمیل یک جنگ خانمانسوز ۸ ساله با حمایت و پشتیبانی همه جانبه از هر نظر از اقداماتی بود که در همان دهه انقلاب و آغاز آن توسط جهان استکبار و در راس آن امریکا و انگلیس شروع شد.

سیدتقی سهرابی بیان کرد: جنگ تمام شد، اما تلاش‌های آن‌ها تمام نشد، چون آن‌ها تصور می‌کردند با این سلسله اقدامات که هر کدام از این‌ها می‌توانست کشوری را به زانو در بیاورد در حالی که این اتفاق نیفتاد و به همین دلیل ادامه دادند.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ تلاش برای ایجاد انحراف در اهداف انقلاب و شبهه افکنی در این هدف‌ها، تلاش همه جانبه برای ایجاد ناتوی فرهنگی، با ورود چهره‌های وابسته به غرب، به سیستم‌های فرهنگی و علمی کشور، ایجاد اختلاف بین فعالان سیاسی، گروه‌ها و جناح‌های فعال در این حوزه، ترویج اشرافی گری و رفاه طلبی در کشور، با روی کار آمدن افراد وابسته به فرهنگ غرب که در این زمینه اشتباه برخی از مسئولان را نیز شاهد بودیم، کم توجهی به تقویت تولید داخلی، کم توجهی به موضوع صادرات و در مقابل باز کردن دروازه‌های کشور به سمت تولیدات خارجی و واردات که نتیجه آن نحیف شدن اقتصاد داخلی و مشکلاتی که ما امروز شاهد آن هستیم، فراهم کردن اختلاف بین گروه‌های مختلف سیاسی که در نهایت منجر به وقوع فتنه سال ۸۸ شد، جلوگیری از رشد علمی ایران به هر قیمت حتی ترور شخصیت‌های علمی کشور از برنامه ریزی‌هایی بود که در دستور کار مخالفان نظام قرار داشت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: ایران هراسی و این بار با ارائه اطلاعات غلط در خصوص فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشور با هدف ایجاد مانع در روند رو به رشد کشور برای دستیابی به تکنولوژی‌های مورد نیاز کشور از جمله برنامه‌هایی بود که انجام دادند.

وی افزود: همچنین مشغول کردن مسئولان و دست اندرکاران کشور به مباحث بی حاصل برای خریدن زمان، که منجر به از دست رفتن برخی از فرصت‌ها شد، و این‌ها اقدامات دشمنان پس از جنگ بود و همچنان ادامه دارد.

سید تقی سهرابی ادامه داد: این موضوع با ورود ماهواره و شبکه‌های ماهواره‌ای ابعاد جدیدی پیدا کرد و از دهه ۷۰ با ورود ماهواره، تبلیغات زیادی از شبکه‌های مختلف انجام می‌شد و بودجه‌های کلانی به این موضوع اختصاص داده می‌شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اضافه کرد: استفاده از افراد فراری خارج نشین برای رسیدن به اهداف خود، شدت بخشیدن به فعالیت‌های رسانه‌ای با ورود اینترنت در قالب سایت‌های خبری، تحلیلی و اطلاع رسان، تلاش سیستماتیک و برنامه ریزی شده برای به زانو در آوردن نظام اسلامی با ایجاد هزاران کانال در فضای مجازی و تولید میلیون‌ها پیام مخرب توسط عوامل نفاق که همچنان شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: هر کدام از این‌ها کافی است که کشوری را نابود کند.

سهرابی افزود: آنچه باعث پایداری نظام انقلاب اسلامی شد و علیرغم اینکه این اواخر سردمداران امریکا اعلام کردند که نباید بگذاریم مردم ایران چهلمین سال پیروزی انقلابشان را جشن بگیرند اکنون در حال آماده کردن ورود به دهه پنجم انقلاب هستیم.

وی اضافه کرد: دلیل ماندگاری انقلاب، خدا محوری، اعتقاد به قدرت لایزال الهی، حمایت خدا، داشتن الگو‌های بی نظیری برای ظلم ستیزی و مبارزه با دشمن و آزادانه زندگی کردن یعنی مکتب عاشورا و فرهنگ امام حسین (ع)، امید به آینده‌ای روشن با ورود عمیق به فرهنگ انتظار، وجود رهبری آگاه، شجاع، بصیر و انقلابی، اتحاد ملت، پیوند عمیق بین ملت و امام، وجود مسئولان جهادی و انقلابی و ملتی بصیر، آگاه و متعهد که همواره حامی انقلاب خودشان بودند.

انتهای پیام/م

صحبت های مدیرکل صدا و سیمای فارس در نشست با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار