رئیس صدا و سیمای فارس به شک و شبهه‌ها پایان داد

رئیس صدا و سیمای فارس گفت: بازنشسته نیستم و همچنان به خدمت ادامه می دهم.

صیانت از خبرنگار بر همه لازم و ضروری است/خبرنگار و رسانه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در نشست با اصحاب رسانه، در خصوص بازنشستگی خود گفت: خبری که در برخی رسانه‌ها آمده و از بازنشستگی من گفته بودند اشتباه است و من بازنشسته نشده ام.

وی اضافه کرد: در صدا و سیما به علت سختی کار، سنوات خدمتی ۲۵ سال است که این روال با نظر رئیس سازمان می‌تواند تا سقف قانونی ۳۵ سال با سن ۶۰ سال ادامه یابد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: در صدا و سیما تعدادی از همکاران ما بازنشسته شده بودند و بخاطر نیاز سازمان، مجدد از آن‌ها درخواست شد که به سازمان برگردند و از خدمات آن‌ها استفاده شود که این دسته افراد شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان شدند و سازمان با این افراد خداحافظی کرده و اسامی آن‌ها در سایت بازنشستگی سازمان صدا و سیما اعلام شد.

سید تقی سهرابی ادامه داد: افرادی همچون من که ۲۵ سال آن‌ها پر شده از این قانون مستثنی است، چون ما بازنشسته نشده ایم که بخواهیم به سازمان برگردیم و خدماتمان ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: چه بنده باشم یا نباشم همه طرح‌ها و برنامه‌های صدا و سیما در زمان مدیر دیگر نیز ادامه می‌یابد چرا که این‌ها تکلیفی‌هایی است که باید انجام شود و اکثر برنامه‌ها تولید شده و آماده پخش است و یا در حال تولید هستند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: یکسری کار‌ها و زیرساخت‌ها اساسی است از جمله ساخت شهرک سینمایی و مسائلی که می‌تواند تاثیرگذار در آینده فارس باشد و هر مدیری که به استان آید مایل است این اتفاقات را رقم بزند و البته از آنجا که خودمان این پیشنهاد را داده ایم انگیزه وافرتری داریم.

سید تقی سهرابی افزود: از سال ۹۵ ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب آغاز به کار کرد و از آن زمان در حال برنامه ریزی و تولید برنامه هستیم و صدا و سیما برنامه محور است و مدیر محور نیست.

وی با اشاره به شجاعت خبرنگاران در انعکاس مطالبات مردم و خواسته‌های آن‌ها، افزود: یکی از ویژگی‌های خبرنگار موفق، شجاعت در عین آگاهی، تخصص و درایت است بخصوص در جریانی که برخی در ارتباط با خاکی که با گندم مخلوط کردند و این روز‌ها دادگاه آن در حال برگزاری و در حال نتیجه گرفتن است.

سید تقی سهرابی اضافه کرد: در جریان برگزاری دادگاه (مخلوط خاک با گندم) برخی متهمان، خبرنگاران را تهدید کردند و من حمایت خود را از خبرنگاران اعلام می‌کنم و خطاب به مجرمان و این افراد می‌گویم آتش جهنمی که خودتان برای خودتان ایجاد کرده اید را فروزان‌تر نکنید و با تهدید و تطمیع نمی‌توانید خبرنگاران و رسانه‌های متعهد را از وظیفه‌ای که به عهده آن‌ها است باز دارید.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس تصریح کرد: خبرنگاران اثبات کرده اند که هر جا منافع ملی و مردم حکم می‌کند با شجاعت وظیفه خودشان را انجام می‌دهند و از کسی هم نگرانی ندارند.

سید تقی سهرابی افزود: از آنجا که خبرنگاران توکلشان به خدا و توسلشان به ائمه و نیتشان خدمت به مردم است موفق می‌شوند و یکی از نتایج آن برخورد قوه قضائیه با اخلالگران نظام اقتصادی است و این موضوع هم از مصادیق این اخلال است.

وی با تشکر از قوه قضائیه و رئیس دادگاه به علت برخورد جدی و ریزبینی و بررسی همه جانبه در این جریان، تقاضا کرد: اگر چه حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها در دستور کار است، اما بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا آن‌ها با دلگرمی بیشتر بتوانند مطالب، خواسته‌ها و آنچه مردم و مخاطبان می‌خواهند به نحو مطلوبی منعکس کنند.

سید تقی سهرابی با بیان اینکه رسانه‌ها چشم بیدار و گوش شنوای جامعه هستند و جامعه ما متکی بر مردم سالاری دینی است، گفت: صیانت از خبرنگار بر همه لازم و ضروری است و همه باید خبرنگار و قلم او را حرمت بگذارند و به او توجه کنند تا خبرنگار بتواند وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهد.

وی ادامه داد: باید از ساحت خبرنگار صیانت کرد و این وظیفه همه ما است.

انتهای پیام/م

صحبت های رئیس صدا و سیمای فارس در نشست با اصحاب رسانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.