معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم عنوان کرد؛

راه اندازی محور قم _جعفریه سبب کاهش حوادث جاده ای شده است

فراهانی گفت:راه اندازی محور قم-جعفریه موجب کاهش حوادث جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به استهلاک و سوخت و صرفه جویی در زمان شده است و طول این محور در مقایسه با مسیر ساوه - سلفچگان - قم،۲۰ کیلومتر نزدیک‌تر است.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس فراهانی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم محور قم - جعفریه به طول 38 کیلومتر شامل چهار قطعه است که سه قطعه آن به بهره برداری رسیده و قطعه چهارم به طول چهار کیلومتر حد فاصل شهر جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی استان قم(اتصال به آزادراه ساوه - سلفچگان) با پیشرفت فیزیکی 70 درصد، در حال اجرا می باشد.

وی یادآورشد: قطعه نخست این طرح از پل راه آهن تا سه راهی قلعه سنگی به طول 10.5 کیلومتر با هزینه 110 میلیارد ریال در فروردین سال 95 راه اندازی شد و قطعه دوم این محور نیز از سه راهی قلعه سنگی تا ایستگاه فشار شکن شهید مهدوی به طول هشت کیلومتر با هزینه ای بالغ بر 70 میلیارد ریال، در مهرماه سال گذشته به بهره برداری رسید.

به گفته وی، قطعه سوم نیز از ایستگاه فشار شکن شهید مهدوی تا پل طغرود به طول هفت کیلومتر تعریف شده است که با هزینه 65 میلیارد ریال در مهرماه سال 96 تکمیل شد.

فراهانی اضافه کرد: با توجه به بهره برداری از آزادراه حرم تا حرم (قطعه قم - گرمسار) و افزایش حجم ترافیک عبوری استان های غربی و شمال غربی به قم،راه اندازی محور قم - جعفریه موجب کاهش حوادث جاده ای و هزینه های مربوط به استهلاک و سوخت و صرفه جویی در زمان شده است و طول این محور در مقایسه با مسیر ساوه - سلفچگان - قم، 20 کیلومتر نزدیک تر است.

وی گفت: بنابر اعلام پلیس راه، از زمانی که محور قم - جعفریه دو بانده شده است، بار ترافیکی این محور 50 درصد افزایش و میزان تصادف ها 20 درصد کاهش یافته است.

فراهانی عنوان کرد: در حال حاضر 50 میلیارد ریال به پیمانکاران قطعات اول، دوم و سوم بدهکار هستیم و 60 میلیارد ریال نیز برای اتمام قطعه چهارم مورد نیاز می باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد.

انتهای پیام /ح

نبود اعتبار علت نیمه تمام ماندن طرح محور قم - جعفریه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.