رئیس جهاد دانشگاهی:

با فروش مقاله و پایان نامه در خیابان انقلاب برخورد جدی نمی‌شود

طیبی گفت: با فروش مقاله و پایان نامه در خیابان انقلاب برخورد جدی نشده و این موضوع باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیدگی شود.

با فروش مقاله و پایان نامه در خیابان انقلاب برخورد جدی نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا‌ طیبی‌ رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین‌ سال کتاب دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم از نظر نشر کتاب در این سازمان الگوسازیی خوب داشته باشیم،‌ همان‌طوری که پس از انقلاب نیز جهاد دانشگاهی توانسته است در نشر و چاپ کتاب به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: در گذشته کسانی بودند که حتی مستندات‌ خود را به عنوان کتاب جمع‌آوری و در اختیار جامعه قرار داده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به کاربردی‌ بودن پایان نامه‌های دانشجویی گفت: جشنواره ملی پایان نامه‌های دانشجویی از اقدامات مناسب و ارزنده جهاد دانشگاهی است، امروزه باید با توجهی بیشتر به این پایان نامه‌ها جلو رویم و حرکت کنیم.

طیبی‌ گفت: پایان نامه‌ها باید به حل مشکلات جامعه کمک کند اما متأسفانه امروزه در جامعه ما این اتفاق نمی ‌افتد.

وی اضافه کرد: امروزه پایان نامه‌های ما در کشورهای خارجی استفاده شده و در مجلات ISI و اسکوپوس‌ و نظیر آنها به چاپ می‌رسند،‌در حالی که در کشور خودمان  به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود؛ در این صورت ما نمی‌توانیم با غافله علمی دنیا حرکت کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: متأسفانه امروزه کار نیابتی‌ در علم شکل گرفته است؛ در کارشناسی پایان نامه و در برخی موارد مقاله می‌نویسند و امروز به عینه خواهیم دید که متأسفانه به فروش مقاله و پایان نامه در سطح خیابان انقلاب برخورد جدی نمی‌شود و این موضوع باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به جلسه گذاشته و برخورد جدی با مسببان‌ این امر صورت بگیرد.

در ادامه این برنامه علی مطهری نایب رئیس مجلس گفت: امروز خوشحالم که در کنار شما دانشجویان و اساتید‌ حضور پیدا کرده‌ام این جشنواره می‌تواند ابتکار بسیار خوبی در حوزه نشر کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه باشد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدامات این جشنواره‌ها کشف استعدادهای‌ درخشان در این حوزه است؛ استعدادیابی در دنیا یکی از نکات ضروری و مهم است که امروز در کشورها به رقابت گذاشته می‌شود، امروزه در کشورهای پیشرفته نیروی انسانی ساخته می‌شود و استعدادها‌ هر روز بیشتر شکوفاتر‌ می‌شود.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: امروز باید به مسئله پرورش عقل اهمیت زیادی دهیم  که این کارتنها در دانشگاه‌ اتفاق می‌افتد؛ بزرگترین‌ کار یک استاد و مؤلف‌ ایجاد روحیه کتاب‌خوانی در بین دانشجویان است، اساتید باید ذهن دانشجو را با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی آشنا کنند و اینطور نباشد که به مثابه‌ کالا بینجامد‌، یعنی به طوری که ذهن دانشجو را مانند انبار ندانم و در آن کالا بریزم.

مطهری گفت: باید به موضوع شکوفایی قوه تعقل توجهی ویژه‌ داشته باشیم و این کار تنها در درون دانشگاه‌ها فراهم می‌شود.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: امروزه شناسایی و معرفی استعدادهای‌ برتر مهم است و ما باید استعدادهای‌ برتر دانشجویی را هدایت کنیم چراکه در کشورهای پیشرفته در دوره دبیرستان این کار شروع می‌شود؛ این کاری که امروز جهاد دانشگاهی انجام داده است بسیار مفید است و امیدواریم در سال‌های آینده نیز برگزاری چنین همایش‌هایی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

لزوم شناسایی و معرفی استعدادهای‌ برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
چون موضوع اغلب پایان نامه ها تکراری هست
آخرین اخبار