رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور خبر داد؛

آغاز نخستین صید ماهی تیلاپیای کشور در بافق+ تصویر

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از آغاز نخستین صید ماهی تیلاپیا در بافق خبر داد و گفت: با تکنیکی که در شیلات بافق در حال اجرا ا ست، می‌توان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در هکتار ماهی تیلاپیا پرورش داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد پور کاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در شهرستان بافق با بیان اینکه تحقیقات ماهی تیلاپیا ۱۰ سال است در کشور در حال انجام است گفت: با این تحقیقات بیوتکنیک تکثیر، نحوه پرورش، تغذیه، مقابله با بیماری و برنامه‌های اصلاح نژاد را انجام دادیم.

کاظمی افزود: خوشبختانه با نتایج این تحقیقات بخش خصوصی با پذیرش آن، سرمایه گذاری  کرده و با تکنیکی که در شیلات بافق در حال اجرا است، می توان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در هکتار ماهی تیلاپیا پرورش داد.

ایجاد اشتغال از آبهای شور در منطقه بافق

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره به اینکه ماهی تیلاپیا گونه‌ای سریع الرشد است و تاکنون گوشت فیله آن از خارج کشور وارد می‌شده است افزود:با این اقدام می توان جلوی خروج ارز در کشور را گرفت و ضمن ایجاد اشتغال از آب شور منطقه نیز بهره برد.

پور کاظمی گفت:می توان این اقدام را در واحد‌های پانصد، هزار و دو هزار هکتاری در ۴ استان دارای مجوز انجام داد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ادامه داد: این مرکز تحقیقاتی به صورت پایلوت‌هایی است که میتوان آنهارا انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه می توان در افق توسعه این دانش فنی را برای تولید فوق متراکم به صورت ۴۰۰ و ۵۰۰ تن در هکتار انجام داد خاطر نشان کرد: برای اصلاح نژاد نیز میتوانیم بچه ماهی‌های کشور‌های منطقه را تامین کنیم که این اقدام نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی سرمایه گذار بخش خصوصی نیز این پروژه را پروژه‌ای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت:این پروژه با استفاده از ظزفیت‌های داخلی الگوسازی شده است و تاکنون ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است.

پیش بینی برداشت ۳۰۰ هزارتن ماهی تیلاپیا در یک فصل

حیدر زاده خاطرنشان کرد :امروز برداشت ۴۵ هزارتن است که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل ۳۰۰ هزارتن ماهی تیلاپیا برداشت شود.

وی اشتغال زایی مستقیم در این گلخانه را ۱۵ نفر و اشتغال زایی غیرمستقیم در این گلخانه را بیش از ۲۰ نفربیان کرد و گفت: این گلخانه در مساحت ۸ هزارمترمربع و در ۶ استخر یکهزار متری اجرا شده است.

سرمایه گذار بخش خصوصی وضعیت بازار فروش این ماهی را مطلوب بر شمرد و افزود: برای خرید این ماهی با چند مرکز فروشگاهی بزرگ و زنجیره‌ای توافق نامه منعقد شده است.

نخستین صید ماهی تیلاپیا با حضور طهماسبی قائم مقام سازمان تحقیقات، ترویج و اموزش وزارت جهاد کشاورزی، پورکاظمی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و جمعی از مسوولان استانی و محلی در بافق آغاز شد.

آغاز نخستین صید ماهی تیلاپیای کشور در بافق+ تصویر

آغاز نخستین صید ماهی تیلاپیای کشور در بافق+ تصویر

آغاز نخستین صید ماهی تیلاپیای کشور در بافق+ تصویر

آغاز نخستین صید ماهی تیلاپیای کشور در بافق+ تصویر

آغاز نخستین صید ماهی تیلاپیای کشور در بافق+ تصویر

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار