وزیر جهاد کشاورزی؛

کشاورزی قراردادی و ایجاد زنجیره تولیدات الگوی مطلوب برای تقویت اقتصاد کشاورزان

وزیر جهاد کشاورزی گفت : کشاورزی قراردادی و ایجاد زنجیره تولیدات کشاورزی اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و به عنوان یک الگوی مطلوب برای تقویت اقتصاد کشاورزان است.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،ظهر امروز  در آیین افتتاحیه کشتارگاه صنعتی مرغ مهاباد که همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی انجام گرفت، اظهار کرد: اقتصاد کشاورزان از اقتصاد معیشتی و خود مصرفی با ورود به زنجیره های تولیدی تقویت شده و زنجیره‌ های تولیدی سبب تقویت بخش اقتصاد کشاورزی می‌شود.

وی ادامه داد: کشاورز باید وارد زنجیره تولیدی شود چراکه کشاورز و تولید کننده با مشکلات عدیده ای در این مسیر رو برو است، سیستم کشاورزی قراردادی را می توان به عنوان یک مشارکت بین بخش های مختلف زنجیره تولید در نظر گرفت که تولیدکنندگان بخش کشاورزی مهمترین رکن این حلقه را تشکیل می دهند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: دولت باید از کشاورز و تولید کننده حمایت کند تا کشاورز فکر تامین نهاده‌های مورد نیازش نباشد.

وی ادامه داد: ایجاد زنجیره های تولید در بخش کشاورزی سبب افزایش راندمان، کاهش هزینه های تولید، ارائه محصول با قیمت مناسب به بازار جهانی، بهبود تولید، بهره وری، کاهش هزینه ها و سهم واسطه گری می شود.

حجتی افزود: ارزی که در اختیار قرار می‌دهند سقف معلومی دارد و ما باید با این سقفی که در اختیار داریم مشکلات بخش کشاورزی را حل کنیم.

انتهای پیام/ع

افتتاح کشتارگاه صنعتی در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.