اولین سردخانه دومنظوره درشهرستان مهاباد افتتاح شد

اولین سردخانه دو منظوره آذربایجان‌غربی با ارائه خدمات شامل انواع میوه‌های فصلی، فرآورد‌های پروتئینی و گوشتی، محصولات لبنی، ارائه خدمات اجرایی، خرید و نگهداری، فروش وتوزیع محصولات است توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

اولین سردخانه دومنظوره درشهرستان مهاباد افتتاح شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با دیدن مدیران وکارآفرینان به خود می‌بالم گفت::این واحد با ۹۰۰ نفر شاغل یکی از مجموعه‌های پربرکتی است که در اقتصاد کشور فعال بوده وبا جان ودل کار می‌کنند.

حجتی با اشاره به اینکه تمام سرمایه کشاورزان در دشت وصحرا است وبا یک خشکسالی، سرمازدگی وآفت ممکن ازبین برود گفت: دراین زمینه باید زنجیره‌های تولید ایجاد شود و کشاورزان دیگر نگران سرمایه و حتی نهاده‌های کشاورزی نباشند.

وی افزود:هدف ما خدمت و جلوگیری ازخسارات بیشتر برای تولید کنندگان است و اختیاراتی داریم که در اختیار زنجیره تولید قرار می‌دهیم.

رضا سوار مدیر شرکت کشت و صنعت کیوان مرغ پرطلایی گفت:این سردخانه شامل یک سالن پیش سرد کن، دو واحد تونل انجماد به ظرفیت ۴۰ تن دریک شیفت کاری با تامین دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد و چهارسالن نگهداری زیر صفر با تامین دمای منفی ۱۸درجه سانتیگراد، ۲۶ سالن بالای صفر با ظرفیت ۴هزار و ۵۰۰ تن با اشتغالزایی برای ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم و با ظرفیت بالای ۴ هزارقطعه درساعت که مجهز به دستگا‌های اتوماتیک خط ۲ ازشرکت link و واحد تصفیه خانه پساب صنعتی با تکنولوژی و امکانات جدید با ظرفیت ۴۰۰ مترمکعب است.

وی گفت:  شرکت کشت و صنعت کیوان مرغ پرطلایی دارای گلخانه با تولید ۴ نوع گل و صادرات ۴۰ درصد به کشور‌های خارجی، ۶واحد تولید مرغ مادر، یک واحد جوجه کشی، یک کارخانه تولید غذای دام و۲۵۰ هکتار باغ میوه است.

انتهای پیام/ف

افتتاح اولین سردخانه دومنظوره درشهرستان مهاباد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.