پوتین: خروج آمریکا از معاهده موشکی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد خروج آمریکا از معاهده منع گسترش موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد بدون پاسخ نخواهد ماند.

پوتین: خروج آمریکا از معاهده موشکی بدون پاسخ باقی نخواهد ماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در مراسم افتتاحیه یک نشست در مورد مسائل نظامی در سوچی گفت: پیشنهاد می‌کنم امروز گام‌هایی را که می‌توان به دنبال خروج احتمالی آمریکا از معاهده منع گسترش موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد برداشت، بررسی کنیم.

پوتین ادامه داد: تردیدی نیست که تصمیم آمریکا برای خروج از این معاهده امکان نداشته و نخواهد داشت که بدون پاسخ از جانب روسیه باقی بماند.

ولادیمیر پوتین افزود: تمایل دارم بار دیگر بر آمادگی خود جهت گفتگو با شرکای آمریکایی در مورد این موضوع مهم تاکید کنم و امیدواریم که آن‌ها با مسئولیت پذیری در قبال این موضوع رفتار کنند.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: هنگامی که آمریکا به صورت یکجانبه از توافق سپر موشکی خارج شد روسیه با صراحت اعلام کرد که به ناچار تصمیماتی را برای پاسخ بدان اتخاذ خواهد کرد و اکنون می‌بینید که این تصمیمات عملی شده و روسیه تسلیحات مافوق صوتی در اختیار دارد که می‌تواند از تمام سامانه‌های سپر موشکی عبور کند.

پوتین تاکید کرد: امیدواریم که منطق صحیح و مسئولیت پذیری متقابل اساس گفتگو‌ها در مورد مسائل مرتبط با ثبات راهبردی و تقویت نظام امنیت جمعی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار