در چهارمحال و بختیاری:

عضویت ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی

هم اکنون ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته ملی کتاب، در آیین تجلیل از فعالان برتر حوزه کتاب و کتابخوانی استان در شهرکرد اظهار داشت: سرانه مطالعه کتاب در کشور آمار مطلوبی نیست، اما این موضوع، زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه را نفی نمی‌کند.

وی با بیان رشد دو برابری اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در دولت تدبیر و امید افزود: این افزایش بیانگر تلاش فعالان این حوزه و توجه به امر فرهنگ‌سازی است.

مردانی با تأکید بر همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های چهارمحال و بختیاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی، اضافه کرد: هم افزایی خوبی در این خصوص در استان شکل گرفته است که باید روز به روز تقویت شود.

فرهاد خلیل مقدم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری هم در این آیین با بیان رشد ۱۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری افزود: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر از این تعداد را کودکان تشکیل می‌دهند.

وی، منابع موجود در کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری را ۸۲۲ هزار و ۴۳۴ نسخه کتاب اعلام کرد و گفت: از مهرماه سال گذشته حدود ۳۳ هزار نسخه کتاب به این منابع اضافه شده است.

۲۴ آبان به عنوان «روز ملی کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، و ۲۴ آبان تا اول آذر به عنوان «هفته کتاب» نامگذاری شده است.

برنامه‌های بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سراسر کشور و با شعار «حال خوش خواندن» در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/ن

رشد ۱۱ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.