مشاور مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

افزایش پرواز‌های ورودی به مشهد در دستور کار میراث فرهنگی/مشکلات اقتصادی را نه تنها یک تهدید بلکه یک فرصت می‌دانیم

افزایش پرواز‌های ورودی به مشهد در دستور کار میراث فرهنگی/ مشکلات اقتصادی را نه تنها یک تهدید بلکه یک فرصت می‌دانیممشاور مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:ما همواره به دنبال ایجاد پرواز‌های مستقیم جدید هستیم.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، فرید جواهرزاده مشاور مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در نشست دومین نمایشگاه تخصصی گردشگری، صنعت غذا و شیرینی در خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مباحث امروز اقتصادی حال حاضر مانند آسمان ابری است که بر همگان می‌بارد و حوزه گردشگری نیز متاثر از آن است.

وی تصریح کرد: ما در حوزه گردشگری موارد و مشکلات اقتصادی روز را نه تنها یک تهدید بلکه یک فرصت می‌دانیم و برای این فرصت باید همواره به دنبال برنامه‌ریزی باشیم.

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان این که ما در حوزه گردشگری با دوگونه گردشگر مواجه هستیم، گفت: نوع اول گردشگران ورودی و نوع دوم به صورت داخلی است.

جواهرزاده افزود: گردشگران ورودی ما آن دسته از افرادی هستند که از کشور‌های منطقه عموما به شهر مشهد و استان ما سفر می‌کنند و هدف آن‌ها نیز زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) است و عمده گردشگران این حوزه شامل اتباع کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و لبنان می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کنار آن در چند ماه گذشته به دلیل نوسانات اخیر ارزی شاهد حضور پر رنگ گردشگران عراقی بودیم تا جایی که حرکت‌های صهیونیستی و صعودی را در برنامه‌هایی نظیر گاردین شاهد بودیم تا بتوانند مانع حضور این افراد در مشهد شوند.

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ما در کنار این موارد نیز شاهد حضور گردشگران داخلی نیز هستیم که از رشد خوبی نیز برخوردار بوده است.

جواهر زاده افزود: ما همواره به دنبال ایجاد پرواز‌های مستقیم جدید هستیم، افزایش پرواز‌های ورودی به مشهد را در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرارداده‌ایم.

وی تصریح کرد: در کنار این موارد نیز شاهد آسیب‌هایی بودیم که باید به آن بیشتر بپردازیم و یکی از خلا‌هایی که در مشکلات گردشگری باید به آن بپردازیم، تبلیغات و اطلاع‌رسانی است.

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه کمبود اقدامات تبلیغی در حوزه گردشگری در مقابل تبلیغات مسمومی که در خارج از کشور برای کشور ما رخ می‌دهد، ناچیز است گفت: حضور ما باید همواره در مسائل مرتبط با گردشگری پررنگ‌تر از گذشته باشد.

جواهرزاده در خصوص واگذاری نفایس ملی افزود: بر اساس قانون اساسی حق واگذاری نفایس ملی را نداریم و این امر مشکل قانونی دارد.

وی تصریح کرد: نفایس ملی مانند تخت جمشید و آرامگاه فردوسی امکان واگذاری ندارند، اما تشکیل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی با هدف تقویت بهره‌برداری بخش خصوصی از بنا‌های تاریخی کشور تشکیل شده که این اجازه را می‌دهد که پس از مرمت و تغییر کاربری اصولی برخی از بنا‌های تاریخی در چارچوب مقررات به بخش خصوصی واگذار شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

همواره به دنبال ایجاد پرواز‌های مستقیم جدید هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار