خزاعی در نشست خبری پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت:

پیگیر ماجرای ترور بازیگر افغانی «امپراطور جهنم» هستیم/ دنبال تسویه حساب با دیگر جشنواره‌ها نیستیم

دبیر جشنواره فیلم مقاومت درباره ترور بازیگر افغانی «امپراطور جهنم» گفت: اطلاعات زیادی در این خصوص ندارم اما پیگیر موضوع هستم.

پیگیر ماجرای ترور بازیگر افغانی امپراطور جهنم هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کامران ملکی مدیر بخش چهل سال سینمای مقاومت جشنواره فیلم مقاومت در نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: سعی کردیم جشنواره مقاومت را با تمام تنگنا‌هایی که در کشور وجود دارد با شایستگی برگزار کنیم.

وی افزود: در آستانه جشن و جشنواره فیلم مقاومت هستیم، اما غمگین هستیم که یاران خوبمان را همراه نداریم و متاسفانه اسم مقاومت که می‌آید بیشتر سختی می‌کشیم، اما با تمام سختی‌ها سعی می‌کنیم به خوبی پیش برویم.

ملکی بیان کرد: یادمان نمی‌رود یدالله صمدی، حبیب الله کاسه ساز، حمید آخوندی، ضیاء الدین دری همیشه در زمینه‌های مختلف ما را یاری می‌کردند و اگر نبودند قطعا نقصان داشتیم. البته با رونمایی از پوستر، یاد این عزیزان را گرامی می‌داریم.

همسر حمید آخوندی در ادامه روی صحنه آمد و گفت: آخوندی مرد عمل بود و مرتب نگران مشکلات و دغدغه‌های مردم بود و همیشه سعی می‌کرد قدم مثبت برای مردم بردارد.

جلالی تهیه کننده پس از اتمام صحبت‌های همسر آخوندی اظهار داشت: از همه عزیزانی که برای تدارک این برنامه زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و می‌گویم آخوندی جانباز بود، اما به کسی نگفت و کارت جانباری نگرفت؛ اگر من می‌دانم به دلیل دوستی ۳۰ ساله ما بود.

نوید دری پسر ضیاء الدین دری در ادامه مراسم بیان کرد: از جشنواره مقاومت که به یاد عزیزان ما بودند، تشکر می‌کنم چرا که اینگونه مراسم‌ها داغ ما را کمتر می‌کند، جای این عزیزان خالی و آثارشان باقی است، اما قطعا کنار ما هستند و دلمان برای آن‌ها تنگ می‌شود.

همچنین فرزند صمدی قبل از رونمایی از پوستر یدالله صمدی گفت: از محمد خزاعی به دلیل برگزاری این مراسم و حتی پیگیری حال پدرم قبل از فوتشان تشکر می‌کنم، اما من با فقدان پدرم هیچ گاه کنار نمی‌آیم.

وی ادامه داد: نقش پدرم در عرصه فرهنگی و هنری و در خانواده بسیار پررنگ بود. البته  هم نسل آن‌ها هم اینگونه بودند، اما در نسل پس از ایشان چنین رویکرد‌هایی را نمی‌بینیم.

محمد خزاعی دبیر جشنواره  در خصوص نکوداشت‌ها اظهار داشت: ما سرمایه‌های زیادی را در عرصه صنفی و سینما از دست دادیم و کار‌های امثال آن‌ها برای ما می‌تواند سرمشق باشد که جای آن‌ها واقعا خالی است. اما دوشنبه در مراسم باشکوه‌تری از این عزیزان در تالار وحدت تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: پس از  پایان جشنواره در تهران، از دوازدهم تا پانزدهم در هفته فیلم لبنان نمایش فیلم داریم که دویست فیلمساز داخلی و خارجی رقابت می‌کنند و ۵۷ چهره سرشناس کار داوری را بر عهده دارند.

خزاعی با بیان اینکه بخش ملی دارای ۶ بخش رقابتی است، گفت: بعد از جشنواره از فیلم‌های شاخصی که در جشنواره حضور نداشتند، بهره می‌بریم.

خزاعی با بیان اینکه از کشور‌های مختلف فیلم به جشنواره ارسال شده است، گفت: ۳ فیلم از آمریکا شرکت می‌کند و ۴۲ فیلمساز خارجی از هفته آینده به ایران می‌آیند که برخی از آن‌ها در برگزاری کارگاه‌ها حضور دارند.

تشکیل کمپین حمایت سینماگران از مردم یمن

وی با بیان اینکه فضایی ایجاد کردیم که اهالی رسانه می‌توانند با آن‌ها گفتگو کنند،گفت: کمپین حمایت سینماگران از مردم یمن از دیگر برنامه‌های ماست.

خزاعی بیان کرد: ما باید دایره تنوع مضامین در سینمای مقاومت را گسترش دهیم که این فقط شامل برخی سوژه‌های خاص و مسائل منطقه نیست. سینماگر انقلابی باید با فساد حاکم در کشور، رانت خواری‌ها و... مقابله و نقد کند که این یک وظیفه عمومی است و این مطالبه گری را در دستور کار داریم.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: یکی دیگر از بحث‌های ما در حوزه داخلی این است که صدا‌های مستقل در جشنواره مقاومت دیده شود چرا که  باید محفلی برای دیدن آثار این فیلمسازان که ترییون و جایگاهی برای ارائه آن‌ها ندارند، وجود داشته باشد.

وی افزود: تنها ترییون این فیلمسازانی که نام برخی از آن‌ها به دلیل مسائل مختلف ذکر نمی‌شود و حرفی جهانی و ظلم ستیزی دارند، جمهوری اسلامی ایران است. یکی دیگر از شاخصه‌های این جشنواره دریافت پیام از فیلمسازان و افراد سرشناس است چرا که اعتقاد دارند هدف جشنواره مقاومت عدالت خواهی است.

دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با بیان اینکه جشنواره مقاومت در سال‌های بعد قطعا خروجی‌های مثبتی خواهد داشت، گفت: گفتمان برای جریان سازی در جشنواره مقاومت یکی از اهداف مهم ماست که برنامه ریزی خواهیم کرد.

خزاعی بیان کرد: بحث شبکه سازی جبهه جهانی، تربیت سفیران خارجی، کاشت بذر‌های فکری جدید، معرفی چهره سال از دیگر اهداف ما در برنامه ریزی جشنواره مقاومت است.

دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت بیان کرد: مهمانان و فیلم‌های شاخص در جشنواره حضور دارند و نشست‌های جهانی سازی سینمای مقاومت را پس از جشنواره برگزار می‌کنیم.

وی درباره ترور بازیگر افغانی امپراطور جهنم بیان کرد: من در حد خبر در جریان این موضوع هستم و پیگیری‌های ما فعلا به نتیجه نرسیده  اما پیگیری‌هایمان را  ادامه می دهیم.

خزاعی همچنین در خصوص انتشار برخی مطالب در رویارویی و تسویه حساب جشنواره مقاومت با دیگر جشنواره‌ها گفت: فضای فرهنگی و جریان آرمانی ما جای این گونه مسائل نیست و اصلا چنین رویکردی وجود ندارد.

وی درباره فیلم خاشقچی اظهار داشت: حمایت عربستان از دشمنان ما در زمینه‌های مختلف بسیار آشکار است که البته این موضوع منحصر به نگاه دولتمردان عربستان است و مردم با هم مشکلی ندارند؛ از این رو حمایت از فیلم خاشقچی موج سواری جشنواره فیلم مقاومت نیست.

گفتنی است؛ افتتاحیه مراسم روز دوشنبه در تالار وحدت  آغاز و در برج میلاد خاتمه می‌یابد.

در این مراسم از پوستر ضیاءالدین دری، حبیب الله کاسه ساز و حمید آخوندی رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار