مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور:

قدمت پدافند غیرعامل به اندازه تاریخ زندگی انسان است

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قدمت پدافند غیرعامل به اندازه تاریخ زندگی انسان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  محمد کریمی نیا، مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور ظهر سه شنبه در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تهدیدات زیستی که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: پدافند (دفاع) به معنی حفظ جان مردم، تضمین امنیت افراد، صیانت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در همه‏ مواقع در برابر هرگونه شرایط، موقعیت و هرگونه تجاوز است.

وی افزود: سابقه نظامی پدافند به قدمت بشری است و الگو‌های مختلفی از گذشته تا به امروز در کشور ما مطرح بوده است.

کریمی نیا ادامه داد: پدافند غیرعامل پایدارترین، با ارزش‌ترین و صلح آمیزترین روش دفاع است و کاهش مخاطرات و آسیب پذیری را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: کشور‌هایی که توسعه پدافند نظامی را به عنوان یک سیاست دفاعی مستمر در دستور کار خود قرار می‌دهند هیچ گاه دچار جنگ نظامی نمی‌شوند.

کریمی نیا گفت: در آیات و روایات به پدافند غیرعامل توجه شده که نمونه آن را در آیه ۶۰ انفال یا نامه ۱۲ نهج البلاغه می‌بینیم.

وی تأکید کرد: جنگ‌ها به چهار نسل دسته بندی می‌شوند که چهارمین نسل به جنگ نرم معروف است و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نقش مهمی در این زمینه دارند.

کریمی نیا با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ایجاد پیش زمینه آن در بین مردم، ادامه داد: در دوره کنونی تأثیر بر روی مردم یکی از ابزار‌های جنگ نرم است که در ادبیات دولت آمریکا به کار گرفته شده است.

وی اظهار کرد: اهداف پدافند غیرعامل، تداوم فعالیت‌های زیربنایی، تسهیل اداره کشور در شرایط تهدید، بالابردن قابلیت بقاء، استمرار عملیات و فعالیت‌های حیاتی و خدمات رسانی مراکز حیاتی و ... است.

کریمی نیا با بیان این که سازمان دفاع غیرنظامی در ایران سال ۱۳۳۷ ایجاد شد، افزود: حوزه تهدیدات زیستی به ۶ دسته انسان، غذا و دارو، کشاورزی، محیط زیست، آب و دام تقسیم می‌شود.

وی یادآور شد: برای مدیریت تهدیدات چرخه پدافند غیرعامل تعریف شده که رصد و پایش تهدیدات، تشخیص و آشکارسازی، هشداردهی، محدودسازی، بهداشت و پیگیری امداد و نجات، بازتوانی و بازسازی، دفع پسماند، مصون سازی شامل آن است.

کریمی نیا بیان کرد: در سال جاری در کشور حدود ۳۰ رخداد هم گیر داشتیم، مسمومیت با الکل و متادون، شیوع سیاه زخم و ... نشان می‌دهد ه. باید به حوزه سلامت توجه جدی داشته باشیم.

وی همچنین به محصولات ترایخته گریزی زد و مقابله جدی با آن را خواستار شد.

کریمی نیا سلامت محصولات غذایی را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: نباید در زمینه غذا به کشور‌های خارجی وابسته باشیم، زیرا این یکی از اهداف جگ نرم است که دشمنان آن را زیر ذره بین خود دارند.
 
منبع : مهر
 
انتهای پیام/م
 

صحبت های مدیر کل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور در گرگان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.