پیگیری احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان مرکزی

شرکت توزیع برق استان مرکزی مامورپیگیری احداث نیروگاه‌های خورشیدی شد.

پیگیری احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان مرکزیرقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در حاشیه جلسه شورای فنی استان مرکزی  در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: در این جلسه شرکت توزیع برق استان مرکزی موظف شد احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان را پیگیری کند.

یادگاری افزود: پس از مباحث احداث نیروگاه‌های خورشیدی با مشارکت بخش خصوصی مقرر شد تا شرکت توزیع برق، ۲۰ اداره و سازمان را جهت نصب و راه اندازی و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی در محاسبه بودجه‌ای مورد بررسی قرار دهد و پس از برآورد هزینه، تصمیم استانی گرفته شود.

وی اضافه کرد: باید با حمایت از توسعه منابع انرژی تجدید پذیر و قوانین تشویقی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی گام بردارم واز آنجایی که صنعت برق یکی از مهم‌ترین انرژی‌های موجود در کشور محسوب می‌شود در صورت مصرف بی رویه و عدم مدیریت با مشکلات تولید و تامین مواجه خواهیم شد.

استقرار چند دستگاه پنل خورشیدی بزودی در استان مرکزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: به زودی استقرار چند دستگاه پنل خورشیدی در استان مرکزی به صورت آزمایشی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه سال ۹۵ هیات دولت دستگاه‌های دولتی مکلف هستند ۲۰ درصد از مصارف انرژی خود را به انرژی‌های تجدید پذیر و نو اختصاص دهند تصریح کرد: پیگیری‌های برای تامین اعتبار این مهم در بودجه ۹۸ با جدیت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.