مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد خبر داد؛

انعکاس مطلوب و شفاف فعالیت‌ها و خدمات دستگاه‌ها از شبکه یزد

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد گفت: به مناسبت چهلمین جشن انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلفی در بخش‌های صدا، سیما و خبر در حال تهیه و تولید است.

 امیر احمد پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت:  از زمانی که ما وارد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شدیم دشمنان در تلاش هستند تا در طیف بندی‌های مختلف به صورت صریح و روشن این مفهوم را برسانند که مردم چهلمین سالگرد را نخواهند دید، به کوری چشم دشمنان این جشن را به بهترین نحو برگزار خواهیم کرد.

پهلوانیان افزود: نکوداشت چهلمین سالگرد برای پاسداشت اتفاقاتی که در چهل سال انجام شده و انعکاس فعالیت‌های سازمان‌ها و ادارات را در این زمینه از وظایف صداوسیما بوده و باید در حوزه فرهنگ و هنر گزارش عملکرد سازمان‌ها و ادارات را به صورت شفاف انعکاس دهد.

تولید مستند سه پرده‌ای در واحد صدا و سیما 

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است افزود:این برنامه ها در راستای ترویج و تبیین مبانی انقلاب، تدام و آینده‌ی پیش روی انقلاب تهیه می شود و مستند سه پرده‌ای در واحد صدا و سیما و ۱۵ مستند خبری در واحد خبر برای این دهه در حال تولید است.

پهلوانیان تولید مستند‌های رادیویی و تلویزیونی با محوریت پیش از انقلاب، شکل گیری و دستاورد‌های انقلاب و تاریخ و رهبران و فعالان انقلاب را از دیگر برنامه‌های این مرکز برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب عنوان کرد.

وی مستند تلویزیونی رجال را از دیگر برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: سری اول این مستند به ابعاد مختلف زندگی شخصیت شهید محراب آیت الله صدوقی تولید و سال گذشته پخش شده و سری دوم این مستند نیزبا محوریت تاریخ شکل گیری انقلاب و شخصیت‌های مطرح و محوری که در این راستا بودند در حال تولید است که در ایام دهه فجر پخش می‌شود.

پهلوانیان افزود: مستند کارنامه همزمان با سراسر کشور در دیماه پخش می‌شود که در این مستند با مسئولین سیاسی استان پس از انقلاب در این چهل سال بویژه استانداران و نمایندگان مجلس فارغ از بحث‌های سیاسی است و در این مستند هیچگونه چهره محروم و حرف ممنوعه نخواهیم داشت و در بخش سیما و صدا کامل و بخشی از آن نیز در خبر پخش خواهد شد.

وی  برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب‌های تاریخ انقلاب و دستاورد‌های انقلاب در حال انجام است که بخش پایانی و معرفی نفرات برتر در دهه فجر اتفاق خواهد افتاد که در بخش سیما نیز مسابقات تصویر انقلاب و در حوزه فضای مجازی نیز تولید عکس، پادکست و کلیپ در حال تولید است که در این ایام در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد همچنین به عملکرد صداوسیمای مرکز یزد در ایام محرم اشاره کرد و گفت:در سالجاری از ۲۳ نقطه استان پخش زنده عزاداری در ماه محرم و صفر را داشتیم که برای نخستین بار این امر تحقق پیدا کرده و بخش گسترده‌ای از این عزاداری‌ها در شبکه‌های ملی بخصوص شبکه آموزش که به عزاداری یزد اختصاص داده شده بود پخش شد.

پهلوانیان صداوسیمای مرکز یزد را یکی از شاخص‌ترین مراکز کشور دانست و بیان کرد: در سال گذشته استان یزد رتبه سوم را در تمام شاخص‌ها به خود اختصاص داده و در جشنواره‌ی مراکز نیز ۱۶ رتبه جایزه و ۳ تندیس برای نخستین بار بدست آورده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد اظهارداشت:در بخش سیما ۱۱ درصد و در بخش صدا نیز ۱۲ درصد رشد مخاطب داشتیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار