صدور ۱۶۳ پروانه تولید فرش دستباف در خراسان شمالی

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۶۳ پروانه تولید فرش دستباف در استان صادره شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ، ساناز عباسپور رئیس اداره فرش سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۶۳ پروانه تولید فرش دستباف در استان صادره شده است که براساس تفاهم با اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی تاکنون ۱۰ هزار و ۲۱۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای در بخش قالیبافی و حرفه‌های وابسته به آن شدند.

وی با بیان این که ۲۵ هزار و ۹۵۰ نفر از بافندگان استان دارای کارت شناسایی قالیبافی هستند ، افزود: هفت هزار نفر از قالیبافان استان برای بهره مندی از بیمه به اتحادیه‌های قالیبافان و ادارات صنعت، معدن و تجارت مراجعه کردند.

عباسپور شمار قالیبافان بیمه شده استان تا پایان اسفند سال ۹۲ را شش هزار و ۷۸۲ نفر عنوان و اظهار کرد: از آغاز طرح پالایش بیمه تاکنون شمار قالیبافان بیمه شده به سه هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی گفت: در ۱۳ سال گذشته تا کنون ۲۵ هزار و ۹۵۰ نفر از بافندگان استان موفق به دریافت کارت شناسایی قالیبافی در حرفه‌های وابسته به تولید فرش از جمله طراحی ، رنگرزی ، بافت ، پرداخت و مرمت شدند که از این تعداد ۶۵۱ نفر برای اخذ پروانه کسب صنفی در بخش قالیبافی اقدام کرده و موفق به دریافت پروانه شدند.

وی نبود دسترسی به بازار مصرف ، بی توجهی به خواست و نیاز بازار در حوزه طرح و رنگ در فرش‌های استان سبب شده تا فروش تولیدات فرش در استان با مشکل رو به رو باشد.
انتهای پیام / ب 

۲۵ هزار و ۹۵۰ نفر از بافندگان خراسان شمالی دارای کارت شناسایی قالیبافی هستند

برچسب ها: صنعت ، فرش دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.