زنگنه:

نظام کارمزدی به نظام حق‌العمل کاری تغییر می‌کند

وزیر نفت گفت: با همکاری دولت، مجلس و جایگاه‌داران درصدد تغییر نظام پرداخت کارمزدی به حق‌العمل کاری در سال جاری هستیم.

نظام پرداخت کارمزدی جایه گاه داران به حق العمل کاری تغییر می کندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بیژن زنگنه وزیر نفت در همایش بزرگ جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی که امروز (چهارشنبه 30 آبان ماه) در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به کیفیت عرضه در جایگاه‌ها، اظهار کرد: با توجه به آنکه 85 میلیون نفر از خدمات جایگاه‌ها استفاده می‌کنند، اما وضع جایگاه‌داری در کل ایران متناسب با پیشرفت کشورمان نیست.

وزیر نفت با بیان اینکه سطح خدمات جایگاه‌ها نسبت به کشورهای منطقه در رده بسیار پایینی قرار دارد، گفت: اصلاح خدمات نیاز به تغییرات زیرساختی در بخش‌های مربوطه دارد و جایگاه‌داران باید کیفیت کار، امنیت و استانداردها در جایگاه‌ها و نگهداری محیط زیست را ارتقا دهند.

زنگنه با تأکید بر اینکه در پخش فرآورده‌های نفتی در داخل کشور نیاز به تحول از سوی دولت و جایگاه‌داران داریم، تصریح کرد:  با همکاری دولت، مجلس و جایگاه‌داران درصدد تغییر نظام پرداخت کارمزدی به حق‌العمل کاری در سال جاری هستیم و این موضوع سبب تسریع 3 ماه دریافت نقدینگی توسط جایگاه‌داران می‌شود.

وی در خصوص جایگاه تک تلمبه‌ای که در کلانشهرها احداث شده است، گفت: فواصل زیاد جایگاه‌ها در کلانشهرها، با توجه به اقلیت جمعیتی آن مناطق جوابگوی تقاضا برای فرآورده‌های نفتی نیست، به همین دلیل احداث جایگاه‌های تک تلمبه ای در کلانشهرها ضرورتی است که موجب کاهش آلایندگی، ترافیک و رفاه مردم می‌شود.

وزیر نفت تصریح کرد: جایگاه داران این توانایی را دارند در غالب گروه‌های چند نفره درصدد احداث جایگاه‌های تک تلمبه‌ای در آیند. اما این موضوع که این جایگاه‌ها معیشت جایگاه داران را به مشکل انداخته قابل قبول نیست. اولویت تصمیم گیری وزارت نفت، رفاه 85 میلیون جمعیت کشور و در مرحله بعد 3600 جایگاه دار موجود در سراسر کشور است.

وی با اشاره به صدور مجدد کارت سوخت، اذعان کرد: هدف اصلی دولت جلوگیری از قاچاق سوخت است و افزایش قیمت و سهمیه بندی آن در این وهله از اهمیت خاصی برخوردار نیست. ساماندهی  جایگاه‌ها برای جلوگیری از قاچاق سوخت در محوریت وظایف وزارت نفت قرار دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت نفت ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار