معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

ایران، بزرگترین تولید کننده گاز در جهان/ بزرگترین کشور منطقه در زمینه اقتصاد دانش بنیان هستیم

ستاری گفت: در زمینه اقتصاد دانش بنیان بزرگترین کشور منطقه هستیم و اقتصاد ایران متنوع‌ترین اقتصاد در خاور‌میانه است

ایران، بزرگترین تولید کننده گاز در جهان/ بزرگترین کشور منطقه در زمینه اقتصاد دانش بنیان هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت حفاظت محیط زیست کشور آلمان با اشاره به مزیت ساختاری کشور در حوزه انرژی، گفت: در حال حاضر اولین ذخیره گاز طبیعی جهان را داریم و سومین تولید کننده گاز جهان هستیم و اگر مجموعه نفت و گاز را باهم درنظر بگیریم در رتبه اول قرار گرفته‌ایم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی کشور گفت: در حال حاضر ۴ میلیون دانشجو در کشور داریم و تعداد مهندسان ما پس از چین و هند و روسیه قرار گرفته است، در مجموع ظرفیت عظیم نیروی انسانی در اختیار کشور داریم.

وی با اشاره به مشکل بزرگ کشور در حوزه پرداخت سوبسید، اظهار کرد: این موضوع از بزرگترین مشکلات ماست که برای حل آن به مدل و بازهای جدید احتیاج داریم و در حالت کلی پروژه‌هایی از این دست سبب درکی درست از بازار انرژی می‌شود.

ستاری ادامه داد: بزرگترین کشور منطقه در زمینه اقتصاد دانش بنیان هستیم و اقتصاد ایران متنوع‌ترین اقتصاد در خاور‌میانه است و این ظرفیت‌های بزرگ باید به سمت تشکیل استارت‌آپ‌های حوزه انرژی بروند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت حوزه انرژی ایران گفت: امیدواریم این پروژه راهکارهایی خوب برای همکاری مناسب میان استارت‌آپ‌های حوزه انرژی داشته باشد و این بازار ۸۰ میلیون ایرانی و بازار کاهش سوخت و انرژی کشور بتواند مشکلات را برطرف کند.

وی اظهار کرد: امیدوارم همکاری بسیار خوب بین دوکشور شکل بگیرد و اعلام می‌کنم که محکم پای شرکت‌ها برای ایجاد بازار مناسب هستیم.

انتهای پیام/

ظرفیت‌های حوزه انرژی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار