در کشور های پیشرفته بسیاری از هیئت امنای دانشگاه ها صاحبان صنایع بزرگ هستند

معاون آموزش اتاق بازرگانی ایران گفت: در کشور های صنعتی جهان بسیاری از هیئت امنای دانشگاه ها صاحبان صنایع بزرگ هستند و در واقع از همین طریق ارتباط صنعت و دانشگاه را برقرار کرده اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین میر محمد صادقی معاون آموزش اتاق بازرگانی ایران با اشاره به شش ساله شدن همایش ملی صنعت و دانشگاه ادامه داد  :این همایش هر ساله در یک استان با رویکرد خاصی برگزار می شد و امسال با توجه به اینکه اصفهان  مرکز صنعتی و مرکز دانشگاهی کشور است این همایش با رویکرد صادرات و صنعت آفرینی برگزار می شود .

وی افزود : در سال های بعد از انقلاب  یک رویکردی در مقابله با  ثروت آفرینی شاهد بودیم به گونه ای  که افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت بودند در ایران به انواع مختلف مورد نقد قرار میگرفتند ،ولی در سال های اخیر این رویکرد اصلاح شده است.

معاون آموزش اتاق بازرگانی ایران ادامه داد : بنده معتقدم این همایش ها که در استان های مختلف برگزار شده  آثار عملی زیادی در آن استان ها داشته و می تواند  بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

میر محمد صادقی ادامه داد : اگر به دنبال این هستیم که اقتصاد پویا و قابل رقابت با سایر کشور ها داشته باشیم باید از توانمندی های علمی دانشگاه استفاده کنیم .

وی با اشاره به نبود امید در میان  دانشجویان افزود : اگر قصد انجام کاری داریم که دانشگاه ها از این وضعیت خارج شوند باید این تعامل را عملی کنیم  که صنعت گر بداند دانشگاهی را در کنار خود دارد که بتواند ار لحاظ علمی مشکلات را حل کند همچنین دانشگاه نیز بداند می تواند به دانشگاه اتکا کند .

معاون اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد : در استان هایی که این همایش برگزار شده ارتباط صنعت  و دانشگاه این فعالیت ها  شروع شده که اعضای هیئت علمی بتوانند بخشی از فرصت مطالعاتی خود را در صنعت سپری کنند.

میر محمد صادقی تصریح کرد : در کشور های صنعتی جهان بسیاری از هیئت امنای دانشگاه ها صاحبان صنایع بزرگ هستند و در واقع از همین طریق ارتباط صنعت و دانشگاه را برقرار کرده اند .

وی در پایان گفت : اگر ما از جامعه پیش صنعتی به جامعه صنعتی رسیده ایم ، بعد از آن  به جامعه دانش بنیان رسیده ایم نقش سنتی دانشگاه را باید تعریف کنیم . نقش سنتی دانشگاه بر این اساس بوده که آموزش هایی به دانشجو در جهت  تولید و انبار دانش  داده شود  ، این دانشگاه  باید تبدیل به دانشگاهی شود  که فناوری را تجاری و خلق ثروت کند ، این کار هم به صنعت کمک می کند هم به دانشگاه .

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش ملی صنعت و دانشگاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.