برترين دستاوردهای رسانه‌ای بومی با حضور رئیس صداوسیما تجلیل شدند/ رونمایی از ۱۲ طرح دانش بنیان

اختتامیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه با حضور دکتر علی عسکری رییس رسانه ملی و رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی برگزار شد.

اختتامیه اجلاس فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اختتامیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه با حضور علی عسکری رییس رسانه ملی، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی روز چهارشنبه ۳۰ آبان آغاز شد.

دکتر علی‌عسکری رئیس رسانه ملی از دوازده طرح دانش بنیان از مجموعه دستاورد‌های بومی‌سازی بخش فنی صنعت رسانه کشور رونمایی کرد.

در ادامه مراسم، علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با اشاره به موفقیت برگزاری پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه گفت: بعد از برگزاری موفق اجلاس چهاردهم تلاش‌های بسیاری انجام شد تا این اجلاس با نوآوری و تنوع برگزار شود. امیدواریم این اجلاسی که با شعار "توانمندی ایرانی، رسانه جهانی" کار خود را شروع کرد و به این مرحله رسید، گام مهم و راه گشایی در مسیر تحقق این شعار مهم و راهبردی در کشور باشد. در این اجلاس محور‌های بسیاری در نظر گرفته شد و می‌توان به نشست‌های تخصصی اشاره کرد که با حضور متخصصان برگزار شد.

وی عنوان کرد: این نشست‌ها شامل ۳۲ سمینار مختلف در زمینه موضوعات هوش مصنوعی، بستر‌های نوین انتقال، انتشار و فضای مجازی بود. همچنین موضوعات مرتبط با فناوری نوین فضایی و زمینی و موضوعات مهم ارائه شد.

علیدادی بیان کرد: در هر نهاد و ارگانی تحول و نوآوری بخش مهمی از بنیان یک سازمان را تشکیل می‌دهد، طرح‌های خلاقانه و ایده‌های نوآورانه موضوع مهم و راهبردی برای سازمان صدا و سیما تلقی می‌شود. در این اجلاس حدود ۱۶۰ طرح خلاقانه و نوآورانه که به محصول نهایی رسیده ارائه شد که برای استفاده در سازمان صدا و سیما و شرکت‌هایی که با موضوع صنعت رسانه فعالیت می‌کند می‌تواند بسیار موثر و قابل بهره برداری باشد.

معاون توسعه و فناوری رسانه اظهار داشت: یکی از برجسته‌ترین نقاط و محور‌های پانزدهمین اجلاس، نمایشگاه صنعت رسانه بود که این نمایشگاه با حدود ۱۳۶ شرکت داخلی تشکیل شد و از نوآوری‌های این نمایشگاه می‌توان به حضور ۴۰ استار تاپ‌ها اشاره کرد.

علیدادی عنوان کرد: محور پژوهشی اجلاس، ارائه مقالات علمی، مقالات برتر و پژوهشی بود که بیش از ۱۱۵ مقاله علمی سطح بالا در این اجلاس ارائه شد. البته باید گفت سازمان صدا و سیما یک سازمان قدرتمند از نظر محتوایی و زیر ساختی است که اداره آن در گستره مرزهای جمهوری اسلامی و خارج از آن اقتدار خاصی را طلب می‌کند.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیسیون فنی، ارزیابی مجموعه زیر ساختی سازمان صدا و سیما اتفاق بسیار مهمی است که در چند ماه گذشته صورت گرفت. ارزیابی نقاط ضعف و قوت فنی و مدیریتی مجموعه زیر ساخت فناوری رسانه در گستره ملی و بین المللی انجام شده است و ۸ کمیسیون مسئول این ارزیابی و بررسی ها را به عهده داشتند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: صداوسیما ، رسانه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار