دکتر علی عسکری در اختتامیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه:

از فرصت تحریم برای بالا بردن توان تولید داخلی استفاده کنید

رئیس رسانه ملی گفت: تحریم‌ها فرصت پیشرفت را فراهم کرده است که باید از این فرصت برای افزایش توان تولید داخلی استفاده کنیم.

علی عسکریبه گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی عسکری در آئین اختتامیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه با اشاره به پیشرفت‌های رسانه ملی در عرصه فناوری‌های رسانه گفت: حتماً این تلاش‌های جهادی و ارزشمند، ما را به مرز تکنولوژی پیش می‌برد 

رئیس سازمان صداوسیما ابراز امیدواری کرد این اجلاس بتواند رسانه ملی را در سطح جهانی پیش ببرد و تعاملات فنی کشورمان را گسترش دهد.

 رئیس رسانه ملی به ابراز علاقه کشور‌های مختلف برای گسترش تعاملات فنی و محتوایی اشاره و تصریح کرد: معاونت توسعه و فناوری رسانه این زمینه را ایجاد کرده است تا این تعاملات گسترش همه‌جانبه پیدا کند و بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم.

 دکتر علی عسکری توانمندی داخلی و رسانه جهانی را دو کلیدواژه اجلاس پانزدهم فناوری دانست و افزود: با تلاش مضاعف همکاران عزیزمان در معاونت توسعه فناوری رسانه به سمت تمام HD و حتی k۴ شدن پیش می‌رویم و این یعنی مرز تکنولوژی.

رئیس رسانه ملی شرکت‌های دانش بنیان تلاشگر در عرصه فنی رسانه را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این‌ها عرصه کوچکی از توانمندی جهانی ماست و امروز برخی پیشرفت‌های جدید را دیدم که بسیار ستودنی بود.

رئیس سازمان صدا و سیما روش شکل گرفته در حوزه فنی سازمان را بسیار پیشرفته دانست و افزود: این شرکت‌های دانش بنیان که از مدت‌ها قبل در سازمان جا افتادند و فعالیت‌شان را شروع کردند می‌توانند برای سایر حوزه‌ها و سازمان‌ها الگو باشند.

وی تأکید کرد: سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از این مدل استفاده کنند و با میدان دادن به شرکت‌های دانش بنیان هم مشکلات خود را رفع کنند و هم به پیشرفت کشور کمک کنند.

دکتر علی عسکری رسانه ملی را رسانه‌ای در تراز جهانی در حوزه محتوا و فنی دانست و گفت: هم‌اکنون شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما با تأثیرگذاری ویژه، مرز‌های محتوایی را در نوردیده و توانسته جهانی بودن را به معنای واقعی ثابت کند.

رئیس سازمان صدا و سیما پیشرفت‌های انجام گرفته در عرصه تکنولوژی را حاوی یک پیام قاطع برای دنیا توصیف و تصریح کرد: تحریم‌های آمریکایی‌ها و دیگر دشمنان ملت این فرصت پیشرفت را برای ما به وجود آورد و هم‌اکنون نیز باید از تحریم‌های اخیر بهترین فرصت را به دست آورد.

وی افزود: تحریم‌های اخیر و بالا رفتن قیمت ارز فرصتی بی‌نظیر برای بالا بردن توان تولید داخلی است و می‌تواند بهانه‌ای برای افزایش تولیدات و گامی برای صنعتی شدن ایران اسلامی باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این که زمینه پیشرفت جهانی فنی را باید از عرصه سخت‌افزار به سمت نرم‌افزار پیش برد گفت: شرکت‌های دانش بنیان ما باید با توجه ویژه به پهنای باند، اینترنت و عرصه برودبند بیش از پیش در مسیر پیشرفت نرم‌افزاری حرکت کنند.

دکتر علی عسکری عرصه امروز را عرصه جنگ نرم توصیف کرد که رسانه‌ها در آن تعیین‌کننده هستند.

رئیس سازمان صدا و سیما به استفاده از فضای رسانه‌ای برای مقاصد سیاسی اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در برخی کشور‌ها، آمریکا از اجرایی کردن نظریه استفاده از جنبش جهانی اینترنتی استفاده کرد و توانست اهداف خود را به ثمر برساند.

رئیس سازمان صدا و سیما فعالیت همکاران رسانه ملی را حرکتی اندیشمند در عرصه جنگ نرم و بسیار مهم توصیف کرد و گفت: تلاش‌های مؤثر شما برای حفظ ایران اسلامی است و باید بدانید که هم‌اکنون در چه عرصه مهمی در حال تلاش هستید.

دکتر علی عسکری به اهمیت طراحی شبکه‌های اطلاعات اشاره کرد و گفت: به رغم این‌که رهبر انقلاب سال‌ها قبل به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات تأکید ورزید، اما هنوز این مهم انجام نشده و در این خصوص کم‌کاری داشته‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون شاهد هستیم اروپایی‌ها با همه وابستگی‌شان به آمریکا در حال طراحی شبکه اینترنت اروپایی هستند و این نشان می‌دهد که آن‌ها هم خطر نفوذ فرهنگی آمریکایی‌ها و اهمیت استقلال‌شان را در این زمینه درک کرده‌اند.

دکتر علی عسکری به تهدید‌های آمریکا و رئیس جمهور این کشور اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم در ۱۳ آبان امسال که بعد از تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ بی‌نظیر بود، تو دهنی محکمی به آمریکایی‌ها و شخص ترامپ محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صدا و سیما چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از نقاط اوج قدرت و ایستادگی ملت دانست و افزود: مردم در ۲۲ بهمن امسال بار دیگر عظمت خود را به رخ جهان و به ویژه آمریکایی‌ها خواهند کشید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
خوب شما می خواهید چه تولید بکنید وقتی مواد اولیه یک کارخانه از خارج وارد میشه شما چطور می خواهید تولید کنید یک کارخانه اگه مواد اولیه نداشته باشد مثل این است که کارخانه ای ساخته نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
کاش کسی به داد مردم میرسد با این گرونی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
حالا که تمام قدرت ودستگاههای دپلماسی آمریگاه در خدمت ما است از آن جهت که واردات بی رویه نداشته باشیم بهترین فرصت برای تولید داخل می باشد.دولت وجناح اصلاح طلب هم نباید به فکر قدرت از بیرون باشندباید به تولید اشتغال کمک کنند خود به خود محبوبیت مردمی پیدا خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۱۵:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
فعلا که بعضی ها از آب گل آلود ماهی میگیرند . متاسفانه هیچ نظارت درستی هم نیست . بایستی سرپرستی برخی سازمانها را به نظامی سپرد.
Oman
مهدی
۱۹:۳۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
باید رییس جهور بعدی نیز یک نظامی باشه تا کشور درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
نمیدونم چرا فکر میکنید زندگی فقط مال همین دو روزه.بچه های ما هم زندگی میخوان.آینده نگر باشید.خودکفایی کشور در آینده زندگی بچه هامونو تضمین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
صنعت نیاز به سخت افزار و نرم افزارهائی دارد که 20 درصد انها وارداتی هستند ولی همین 20 درصد اگر نیاید با 80 درصد دیگر نمی توان تولید را شروع کرد
آخرین اخبار