امام جمعه شهرستان مهریز؛

چهارمین اجلاس استانی نماز آغاز به کار کرد

امام جمعه شهرستان مهریز از آغاز به کار چهارمین اجلاس استانی نماز در این شهرستان خبر داد و گفت: نماز بهترین راه جلوگیری از فحشا و منکرات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محی الدینی امام جمعه شهرستان مهریز در مراسم چهارمین اجلاس نماز در شهرستان مهریز بابیان اینکه نقش علما در تبیین ارزش‌های معنوی بسیار اساسی و مهم است، گفت : اساتید و معلمان استان و کشور باید تلاش کنند تا جامعه را در مسیر تعالی و رشد قرار دهند چرا که نماز تنها راه حل در جامعه دینی برای برون‌رفت از مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محی الدینی افزود: باید با اقامه فرضیه نماز با تمایلات شیطانی مبارزه کرده تا جامعه در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه اجلاس نماز  و سایر مسائل دینی نباید به یک روز اکتفا شود، گفت:  فرهنگ نماز را اشاعه و مانند نماز امام حسین (ع) در روز عاشورا، اول وقت و به جماعت برگزار کنیم.

فریضه نماز نجات دهنده انسان ها از آسیب ها و تهدیدات

حجت الاسلام والمسلمین  محی الدینی  گفت: در حوزه نماز همان گونه که در قرآن آمده است باید سرمایه گذاری شود، چرا که تنها ریسمانی که می تواند ما را از آسیب ها و تهدیدات نجات دهد، فریضه نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حبیبیان رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد نیر در این اجلاس گفت: برگزاری این اجلاس مقدمه‌ای برای برگزاری اجلاس سراسری و ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان و آحاد مردم است.

حبیبیان افزود: روحانیان در دستگاه های اجرایی علاوه بر اقامه نماز در ادارات باید به نماز مدارس نیز بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: اسلام یک دین جامع و کامل ودارای ظرفیت های علمی بسیار است که بشر باید به همه این ظرفیت ها از جمله نماز، زکات و خمس ورود کند و از آن ها بهره بگیرد.

در این اجلاس از معلمان نمونه، دانش آموزان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، کارگران و حوزویان، دستگاه‌های دولتی که در امر نماز فعال و در ارزیابی‌ها برتر شده بودند تجلیل شدند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار