در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها مطرح شد؛

درخواست عضو شورای عالی استان‌ها از وزارت راه برای ایمن‌سازی جاده‌های گلستان

آقامولایی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان گلستان از وزارت راه درخواست کرد تا به منظور حفظ جان شهروندان نسبت به ایمن سازی آن اقدامات لازم را انجام دهند.

درخواست عضو شورای عالی استان‌ها از وزارت راه برای ایمن‌سازی جاده‌های گلستانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا آقامولایی نماینده مردم گلستان در شورای عالی استان‌ها در یازدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه یکم آذرماه) در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با اظهار تأسف از سانحه رانندگی 24 آبان که در محور کردکوی_گرگان در استان گلستان رخ داد، اظهار کرد: این سانحه سبب از دست دادن دو مدیر توانمند کشورمان شد.

وی با اظهار تأسف از درگذشت نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و تاج الدین معاون پارلمانی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: این خبر به قدری سخت بود که هنوز نسبت به درگذشت آن‌ها در فکر و اندوه هستیم.

نماینده مردم گلستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان گلستان به دلیل همجواری با مازندران، سمنان و خراسان شمالی یک شاه‌راه ارتباطی موثر در شمال و شمال شرقی کشور است و نقش تأثیرگذاری بر حوزه حمل و نقل جاده‌ای دارد، گفت: در سال‌های اخیر اقبال مردم استان‌های کشور برای حضور در گلستان و گرگان و استفاده از جاذبه‌های تفریحی آن بیشتر شده، اما جاده‌های عبور و مرور استان همچنان بدون تغییر مانده است.

وی با خطاب قرار دادن اسلامی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بارها تذکر داده‌ایم که وضعیت این جاده‌ها بسیار نامناسب است و شرایط آن مرگ آفرین است، اما کسی توجه نکرد و راه‌ها و جاده‌های استان گلستان همچنان شاهد موارد بسیاری از چنین رویدادهای دلخراش است.

آقامولایی با اشاره به وجود آمار بالای تصادفات جاده‌ای در این استان تصریح کرد: نکته‌ای که در این میان باید مورد توجه وزیر راه قرار گیرد، فعالیت‌های موثر راه‌سازی در استان است که دلیل آن نبود بودجه و عدم اختصاص بودجه لازم است.

نماینده مردم گلستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: روزانه جمعیت زیادی از سالمندان، کارگران و کشاورزان به گرگان مراجعه و هر روز از این تقاطع‌های خطرناک عبور می‌کنند و جان عزیزانشان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر اعتبارات لازم برای رفع نقص فنی اتوبان با ساخت دور برگردان انجام شود، گفت: در این شرایط استان گلستان در شرایط بهتری میزبان حضور مسافران کشورهای خارجی و کشورهای مدیترانه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار