وزیر راه خبر داد؛

مشارکت روسی ها در برقی کردن راه آهن سرخس - بندر عباس

اسلامی گفت:پروژه برقی کردن راه آهن سرخس به بندر عباس و دو خطه کردن سرخس به بافق با مشارکت روسیه انجام می شود.

توسعه ناوگان ریلی با مشارکت طرف روسبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پس از دیدار با همتایان روس خود از کلید خوردن پروژه های ریلی و حمل و نقل جدید میان ایران و روسیه خبر داد.

اسلامی در این رابطه گفت: پروژه دیگری که ایران با روسیه در آن با یکدیگر همکاری دارند، پروژه برقی کردن راه آهن سرخس به بندر عباس و دو خطه کردن سرخس به بافق است، از بافق به بندر عباس این پروژه دو خطه است و برنامه ان در دستور کار قراردارد. مذاکرات مقدماتی برای برقی کردن با طرف روس انجام شده است و من خوشبین هستم که با توجه به تجربه مثبتی که در قرارداد اینچه برون گرمسار داشته ایم، این پروژه نیز کلید بخورد.

وی ادامه داد: مسئله دوم بحث توسعه ناوگان ریلی است که آن هم بحث مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است. واگن هایی که توسط شرکت های ایرانی خریداری شده است و همچنین خرید واگن های مسافری و باری در دستور کار است که مذاکرات اولیه آن صورت گرفته و می رود تا به قرار داد تبدیل شود. تولید مشترک واگن های مسافری-باری، لوکوموتیو در دست مذاکره است و ما امیدواریم که این موارد به سرعت انجام شود تا ما هم در بحث زیر بنایی و روبنایی و در بحثهای تکمیلی برای بهره برداری شامل سامانه های حمل و نقل بتوانیم به نتایج مثبتی دست یابیم.

انتهای پیام/

توسعه ناوگان ریلی با مشارکت طرف روس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار