وزیر آموزش و پرورش در مشهد:

جامعه خیرین مدرسه ساز تاثیری فراتر از مدرسه سازی را رقم زده اند/مدرسه‌ محل تمرین چالش های زندگی کودکان است/ طرح اتاق اسباب بازی برای پایه های اول تا سوم ابتدایی

جامعه خیرین مدرسه ساز تاثیری فراتر از مدرسه سازی را رقم زده اندوزیر آموزش و پرورش گفت : سهم جامعه خیرین مدرسه ساز در ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی، تاثیری فراتر از مدرسه سازی را در کشور رقم زده است .
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، بطحایی وزیر آموزش و پرورش کشور در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور که در مشهد در حال برگزاری است گفت :آموزش و پرورش وظیفه‌  آشنا کردن جامعه با این از خود گذشتگی ها را دارد که تا الان نتوانسته ایم به خوبی در ترویج این فرهنگ خوب عمل نمائیم .
 
وی افزود : امروز فضای آموزشی در تعلیم و تربیت نوین صرفا مشتی آجر و خاک و گچ نیست، اما در حال حاضر فضای آموزشی به عنوان بخشی از تکنولوژی فضای آموزشی است که به بهره وری در آموزش منجر می‌شود .
 
بطحایی اظهار داشت: محیط‌ها و محوطه‌های مدارس اهمیت ویژه‌ای دارد و تحقیقات نشان می‌دهد مدرسه‌ای که دارای فضای سبز است بر یادگیری تاثیر مثبت دارد.

وزیر آموزش و پرورش کشور تصریح کرد:چیدمان فضای کلاسی، رنگ، تصاویر بکار گرفته شده در مدارس مورد توجه توسعه و نوسازی فضا‌های آموزشی است و امروزه کلاس‌های نیم دایره به عنوان بخشی از فضا‌های آموزشی در حال قرار گرفتن است.

وی گفت: مدرسه‌  امروز محیطی برای تمرین زندگی کردن کودکان است ومحل تمرین چالش‌های زندگی در مدرسه است.

بطحایی اظهار داشت: امروز مدرسه کانون تربیت اجتماعی است که باید متناسب با این رویکرد تصمیمات مدیریتی و اجرایی خودرا تصحیح نماییم.

وزیر آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه در مدرسه‌  امروز بچه‌ها باید بچگی کنند،گفت: دست به سینه نشستن، برپا، برجا و اجبار به تکلیف نیست، بلکه تحمل، صبوری، دوستی و مهربانی مورد توجه است.
 

بطحایی :طرح اتاق اسباب بازی برای پایه های اول تا سوم ابتدایی

 
وزیر آموزش و پرورش گفت: : طرحی را بنا نهادیم که در مدارس برای دانش آموزان اول، دوم و سوم ابتدایی باید اتاق اسباب بازی وجود داشته باشد.

بطحایی با بیان اینکه بازی‌های سنتی دارای اهداف فن آورانه می‌باشد و متاسفانه تبلت‌ها جای آن‌ها را گرفته است، اظهار داشت:کودکان علاوه بر مهارت‌های علمی باید مهارت‌های فیزیکی، اجتماعی را یاد بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش کشور افزود: مدرسه کارآگاهی برای تمرین مسائل زندگی است، در حال حاضر زوج‌های جوان که هر دو فارغ التحصیل دانشگاه‌های خوب کشور هستند، سر مسائل کوچک اختلاف دارند و این نشان می‌دهد ما در آموزش‌های خود درست عمل نکردیم.

وی گفت: بین ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا بتوان مدارس کشور را در سطح یک برای فرزندانمان فراهم آوریم، و این همراهی و مساعدت شما را می‌طلبد.

بطحایی تصریح کرد: کارگروه‌هایی باید تشکیل دهیم تا روش‌های مشارکت خیرین را بازنگری کنیم و باید از این فرصت در جهت اهداف کلان استفاده نماییم تا حداکثر سه ماه آینده به اهداف متناسبی دست یابیم.

وزیر آموزش و پرورش کشور اظهار داشت : از مجموع ۵۳۰ هزار کلاس درس کشور، ۱۳۰ هزار مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در کشور ساخته شده است .
 
انتهای پیام // آ.ف
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.