یک سازمان غیردولتی فرانسوی از ولیعهد ابو‌ظبی شکایت کرد

سازمان غیردولتی «ائتلاف بین‌المللی برای دفاع از حقوق و آزادی» در فرانسه، همزمان با سفر محمد بن زاید آل نهیان به این کشور، از او به سبب نقشش در تجاوز به یمن شکایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، روز چهارشنبه محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، به فرانسه سفر کرد. این سفر در حالی صورت گرفت که دو شکایت علیه بن زاید از سوی یک سازمان غیردولتی در پاریس مطرح شده است. بن زاید در این شکایت به دست داشتن در شکنجه و جنایت جنگی و رفتار غیرانسانی متهم شده است.

ژوزف برآم ویلی، وکیل سازمان غیردولتی «ائتلاف بین‌المللی برای دفاع از حقوق و آزادی» گفت: بن زاید فرمانده کل قوای مسلح امارات عربی متحده است. وی همچنین به همراه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، مسبب جنگ کنونی یمن با شیوه‌هایی مانند بمباران گسترده، استفاده از شبه‌نظامیان محلی و کشتار و شکنجه است.

ژوزف برآم با اشاره به فروش سلاح فرانسه به امارات افزود: نخستین هدف کوتاه مدت ما این است که مقامات فرانسه بگوییم نمی‌توان به بهانه تجارت با هرکسی متحد شد. این مسئله قابل قبول نیست.

این سازمان غیردولتی می‌داند احتمال اینکه بن زاید در دادگاهی در فرانسه محاکمه شود بسیار ناچیز است. آن‌ها از مکرون می‌خواهند هرچه در توان دارد برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن به کار گیرد.

محمد بن زاید آل نهیان دومین مقام کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس است که به دلیل مشارکت در جنگ یمن با طرح شکایت در فرانسه رو به رو شده است.  محمد بن سلمان هم که در ماه آوریل در فرانسه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور، دیدار کرد نیز با سناریوی مشابهی رو به رو شد.

عربستان سعودی و امارات عربی متحده در راس ائتلافی هستند که علیه یمن در حال جنگ است. این جنگ بیش از ده هزار کشته برجای گذاشته است و موجب شکل‌گیری اوضاع انسانی فاجعه بار در یمن شده است. پاریس هم با بستن چشمانش به روی این اوضاع فاجعه بار متهم شده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، خاورمیانه ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار