عضو شورای ملی زعفران:

کشت زعفران در کرمانشاه 9ساله شد/ایران حرف اول را در صادرات زعفران جهان می زند

عضو شورای ملی زعفران گفت: از 430 تن زعفران تولیدی جهان، 400 تن آن در ایران تولید می شود و ایران 90 درصد صادرات زعفران جهان را با بالاترین کیفیت به خود اختصاص داده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،  علی حسینی   عضو شورای ملی زعفران در همایش آموزش و ترویج کشت زعفران که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد،گفت: ایران فقط به 50 کشور جهان از 180 کشور زعفران صادر می کند و این وظیفه دولت و بخش خصوصی است که با هم افزایی با یکدیگر بازار بیشتری برای زعفران ایران پیدا کنند.

وی در پایان افزایش قیمت زعفران کشور در بازار جهانی را به ضرر صنعت زعفران دانست و گفت: بالا رفتن قیمت زعفران کشور در بازار جهانی موجب از دست رفتن بازار می شود و رقبای جهانی جای ایران را خواهند گرفت.


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز با اشاره به خیل عظیمی از کشاورزان مشتاق کشت زعفران در این استان گفت: زادگاه و تاریخچه زعفران را در کوه های زاگرس به ویژه در کرمانشاه دانست و از این استان به جاهای دیگر جهان و کشور رفته است.

ناصر مرادی در ادامه اظهار داشت: 9 سال است کشت زعفران دوباره در استان کرمانشاه شروع شده و در سال زراعی جدید پیش بینی می شود 150 تا 200 هکتار زمین کشاورزی در سطح استان زیرکشت زعفران برود.

مردادی، کشاورزان زعفران کار استان کرمانشاه را حدود 200 نفر عنوان کرد و بیان داشت: زعفران در جاهایی قابل کشت است که هزار و 200 متر از سطح دریا ارتفاع داشته باشند بنابراین مناطق گرمسیری استان پتانسیل کشت زعفران را ندارند.

انتهای  پیام/ز

زعفران  در استان کرمانشاه  9 سال کشت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.