دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان؛

مشارکت اجتماعی موثرترین راه مبارزه با اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: مشارکت فعال مردم و اجتماعی کردن پیشگیری از مواد مخدر تنها و موثرترین راه حل مقابله با حجم آسیب‌های ناشی از اعتیاد است.

مشارکت اجتماعی موثرترین راه مبارزه با اعتیاد استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سلیم کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: با بیان این که اقدام‌ها و هزینه‌های سنگینی برای مبارزه با مواد مخدر در کشور صورت گرفته است، گفت: حجم و تاثیرگذاری آسیب‌های ناشی از اعتیاد به حدی است که مبارزه و پیشگیری از آن نیازمند بسیج عمومی و مشارکت همه جانبه مردم است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با تاکید بر اینکه باید تمام نهاد‌های اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد وظیفه خود را شناخته و به آن عمل کنند افزود: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد که ریشه کنی این موضوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور را مرتفع می‌کند.

کریمی اظهار داشت: آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر به ویژه برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با جدیت در دستور کار است.

وی با تاکید بر نقش خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم تنها دولت در این زمینه اقدام کند، تصور و انتظار نادرستی است بلکه باید همه قشر‌های جامعه به ویژه خانواده‌ها نسبت به حفاظت از فرزندان خود حساسیت داشته و به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/ز

مشارکت اجتماعی موثرترین راه مبارزه با اعتیاد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.