بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از روستاهای خاش

معاون وزیر کشور پس از ورود به فرودگاه زاهدان و استقبال رسمی استاندار سیستان و بلوچستان در اولین برنامه سفر شش روزه خود به استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،بابک دین پرست معاون وزیر کشور پس از ورود به فرودگاه زاهدان و استقبال رسمی استاندار سیستان و بلوچستان در اولین برنامه سفر شش روزه خود به استان سیستان و بلوچستان به روستاهای اطراف شهر زاهدان و از آنجا به روستاهای شهرستان خاش رفت و با حضور میدانی در این روستاها از نزدیک با مشکلات و کمبودهای این مناطق آشنا شد.

دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به منظور پیگیری مصوبات سفر وزیر کشوروزمینه‌سازی تنظیم سند توسعه جنوب سیستان و بلوچستان از امروز سه شنبه به مدت چند روز در استان حضور خواهد داشت.

معاون وزیر کشور پس از استقبال رسمی استاندار سیستان و بلوچستان و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به سمت مناطق محروم اطراف شهر زاهدان و بخش کورین این شهرستان رفت و با مشکلات این مناطق آشنا شد، پس از این بازدید معاون وزیر کشور به سمت شهرستان خاش رفت و از روستای چاه احمد و هنرستان فنی و حرفه ای روستای چاه احمد از توابع بخش نوک آباد این شهرستان بازدید کرد.

دین پرست وهیئت همراه درادامه از مجتمع کشت و صنعت گوهر دشت خاش به مساحت پنج هزار و ۲۰۰ هکتار که با هدف حرفه آموزی ، آموزش و اشتغال مددجویان زندانی فعالیت می کند؛ بازدید و از نزدیک با ظرفیت ها و پتانسیل های این مجتمع آشنا شد.

در این مجتمع حدود هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که به طور متوسط سالیانه ۴۰۰ تن پسته در آن استحصال و فرآوری می‌شود.

همچنین در این مجتمع ۲۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی با آبیاری تحت فشار وجود دارد که محصولاتی نظیر جو، دانه های روغنی و گندم در این اراضی کشت می شود وبیش از ۱۳۰۰ دام سبک مولد در این مجتمع در حال پرورش است.

گفتنی است معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان در این سفر معاون وزیر کشور و هیئت همراه را همراهی می کند.

انتهای پیام/پ

توسعه سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار