فرمانده نیروی انتظامی:

هیچ مسئله امنیتی که نتوانیم آن را کنترل کنیم، وجود ندارد/هر کسی که در چارچوب قانون عمل کند مورد حمایت نیروهای انتظامی است

وجودامنیت با ثبات در کشور/مردم غیرتمندانه درکنار نظام ایستاده اندفرمانده نیروی انتظامی گفت: منطقه‌ای در کشور وجود ندارد که نتوانسته باشیم امنیت آن را تامین کنیم و دشمنان به دنبال برهم زدن این ثبات و امنیت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار سرتیپ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه بسیاری از این گروه‌ها به زباله دان تاریخ سپرده شدند، گفت: برخی از این گروه‌ها امروز نیز تلاش می‌کنند تا علیه نظام و مردم فعالیت کنند، اما با حضور مقتدر نیرو‌های نظامی و انتظامی فعالیت آن‌ها به شدت محدود شده است.

سردار اشتری با یادآوری اینکه اگر تاریخ کردستان را مروری کنیم بهتر قدر امنیت را می‌دانیم اظهار داشت: مردم غیرتمند، هوشیار و با ایمان کردستان همواره بویژه در اوایل انقلاب و گسترش یافتن فعالیت معاندان، در کنار رزمندگان ایستاده و از حقوق، مرز‌ها و ناموس خود دفاع کردند تا با مجاهدت رزمندگان باعث شوند این استان از امنیتی پایدار و باثبات برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه همدلی و هماهنگی که در بین مردم و مسئولان وجود دارد یکی از این دلایل امنیت موجود استان کردستان است گفت: پیشمرگان کُرد در اوایل انقلاب پابه پای رزمندگان جنگیدند و این امنیت را ایجاد کردند.

سردار اشتری با بیان اینکه هیچ مسئله امنیتی در کشور وجود ندارد که نتوانیم آن را کنترل کنیم، اضافه کرد: منطقه‌ای در کشور وجود ندارد که نتوانسته باشیم امنیت آن را تامین کنیم و دشمنان به دنبال برهم زدن این ثبات و امنیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در کشور‌های مجاور دیدیم به نام دین و اسلام علیه آن فعالیت کردند گفت: استکبار در سوریه و عراق جنایت کردند و به دنبال آوردن نا امنی و بی ثباتی در منطقه و ایجاد اسلام هراسی بودند، چون بیداری اسلام شکل گرفته بود.

فرمانده انتظامی ادامه داد: فشار‌های زیادی بر مردم وجود دارد و مسئولان وظیفه دارند آن را رفع کنند، اما بعد از تحریم‌ها و توطئه‌هایی که صورت گرفت با هوشیاری مردم مشکلی پیش نیامد.

سردار اشتری با اشاره به اینکه دشمنان در مرحله دوم تحریم‌ها برنامه داشتند یادآور شد: غولی از ۱۳ آبان ساختند و می‌خواستند آن را تبدیل به حرکت‌های خلاف نظام کنند، اما نتوانستند.

نیروی انتظامی نیاز به تجهیزات و تکنولوژی روز دارد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: این نیرو نیاز به تجهیزات و تکنولوژی روز دارد و امیدواریم در سال آینده با کمک دولت این نیاز‌ها تامین شود.

سردار سرتیپ حسین اشتری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ابزار و تجهیزات برای اینکه سرعت و دقت را بالا برد و کمترین هزینه‌ها را داشته باشیم مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه این تجهیزات از جمله در پاسگاه‌های انتظامی و مرزبانی مورد استفاده قرار می‌گیرد اضافه کرد: تا حدودی پاسگاه‌ها تجهیز شده اند، اما این کفایت نمی‌کند و برای تجهیز بیشتر به کمک دولت نیاز است.

سردار اشتری اضافه کرد: تقویت استان‌های مرزی بویژه کردستان هم از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و ساختار در برنامه نیروی انتظامی بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در استان کردستان صورت گرفته و شاخص‌ها رو به بهبودی است افزود: کردستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و امیدواریم همکاری و همدلی میان مردم، نیروی انتظامی و شورای تامین استان ادامه یابد.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به دستورالعمل شورای امنیت کشور در رابطه با مرز تاکید کرد: کولبری باید از مکان مشخص، در زمان مشخص و کالا‌های معیینی طبق ضوابط صورت بگیرد.

سردار اشتری یادآور شد: آن دسته از افرادی که در مناطق ممنوعه فعالیت کرده و توجهی به قوانین ندارند هم برای ما و هم برای خود مشکل ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشفیات قاچاق امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: با اینکه در مقاطعی میزان تصادفات و جان باختگان افزایش داشته است، اما این میزان در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

سردار اشتری افزود: امیدواریم با همت همکاران و همکاری مردم بتوانیم در سال جدید شاهد کاهش تصادفات و جان باختگان ناشی از تصادف باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در حکمی سردار علی آزادی را به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان کردستان معرفی کرد.

مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید انتظامی استان کردستان با حضور آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در کردستان، بهمن مراد نیا استاندار کردستان، سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

پیشتر سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی کردستان بود که با حکم سردار اشتری به عنوان فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی منصوب شد.

سردار آزادی هم پیشتر فرمانده انتظامی استان زنجان بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.