اضافه شدن توصیف تصاویر برای کاربران کم‌بینای اینستاگرام

اینستاگرام قصد دارد قابلیتی به پلتفرم خود اضافه کند تا افرادی که بینایی آن‌ها نقص دارد، بتوانند به راحتی با این شبکه اجتماعی کار کنند.

اضافه شدن توصیف تصاویر برای کاربران کم‌بینای اینستاگرامبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه شبکه‌های اجتماعی آنقدر رواج پیدا کرده‌اند که هر گونه شخصی از آن‌ها چه برای به اشتراک گذاشتن لحظات زندگی خود یا مرور کردن آخرین خبرها از آن‌ها استفاده می‌کند اما افرادی که دارای ضعف‌های بینایی هستند چگونه باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند؟

اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد یک قابلیت جدید به اپلیکیشن خود اضافه کند تا کاربرانی با ضعف در بینایی خود به راحتی بتوانند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند و آن را به راحتی تجربه کنند. این شرکت تحت حمایت فیس‌بوک قصد دارد با اضافه کردن بخش نوشتاری جدید به عکس‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا توصیف عکسی را که به اشتراک گذاشته‌اند، بنویسند. این توصیف تصویر برای افراد معمولی کاملا قابل خواندن است و برای افراد کم‌بینا هم توسط دستیار صوتی خوانده می‌شود.

یکی از راه‌ها برای اضافه کردن توضیح تصاویر، نوشتن آن است و راه دیگر هم استفاده از هوش مصنوعی است. این شبکه اجتماعی برای قابلیت جدید خود از فناوری تشخیص اشیا استفاده می‌کند که به صورت خودکار تصاویر را شرح می‌دهد و اشیای موجود در عکس را بازگو می‌کند. با این که این روش کمی ابتدایی باشد اما می‌توان امید داشت که تعامل بین افراد کم‌بینا با شبکه اجتماعی با این روش بیشتر شود.

همانطور که گفته شد راه دیگر اضافه کردن دستی شرح تصاویر است. کاربران می‌توانند به صورت مستقیم تصاویری را که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اند، توصیف کنند. این شبکه اجتماعی بخش جدیدی را هنگام پست گذاشتن به نام «Alt Text» اضافه کرده است و کاربران در این قسمت تصویر به اشتراک گذاشته خود را توصیف می‌کنند.

اضافه شدن توصیف تصاویر برای کاربران کم‌بینای اینستاگرام

علاوه بر این، اینستاگرام اعلام کرده است که برنامه‌های دیگری برای در دسترس قرار دادن این شبکه اجتماعی برای همه افراد جهان دارد اما جزئیاتی از آن را شرح نداده است.

گفتنی است، فیس‌بوک پیش از این قابلیت Alt Text را به تصاویر و Closed Caption را برای توصیف فیلم‌ها به پلتفرم شبکه اجتماعی خود اضافه کرده بود.


بیشتر بخوانید:  پیام‌رسان گوگل Hangouts سال ۲۰۲۰ از کار می‌افتد


انتهای پیام/

اینستاگرام قابلیت توصیف عکس را به پلتفرم خود اضافه می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار