آغاز برداشت زعفران در ایذه

مدیر جهاد کشاورزی ایذه از آغاز برداشت زغفران از اراضی شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، مدیر جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به آغاز برداشت زعفران از سطح 20 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می شود از هر هکتار سطح زیرکشت زعفران بیش از 3 کیلوگرم از این محصول برداشت شود.

وی‌ با اشاره به اینکه 5 هکتار از اراضی شهر دهدز از توابع ایذه و 15 هکتار در سایر نقاط ایذه به زیر کشت زعفران رفته اظهار کرد: برداشت این محصول تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

هنرمندیان‌ با بیان اینکه زمین زیر کشت زعفران این شهرستان، بیش از 6 سال هیچ کود شیمیایی و سمی دریافت نکرده اذعان داشت: محصول نهایی ارگانیک است.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه محصول زعفران ایذه مشتریان خارجی نیز دارد افزود: این محصول ارگانیک، کیفیت بالا و بازار مصرف مطلوب دارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: کار کاشت پیاز زعفران در شهرستان ایذه اوایل مهر آغاز و در آذر آماده برداشت می شود.

مصطفی هنرمندیان نیاز آبی این گیاه را نسبت به سایر گیاهان کمتر عنوان و بیان کرد: رقم‌ پیاز مغزدار کشت شده در ایذه، دارای مقاومت بالایی در مقابل تنش‌ها، آفات و بیماری‌ها بوده و زعفران تولیدی آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: استفاده از بخش های مختلف گیاه زعفران از قبیل، زعفران،گلبرگ، پرچم و خامه آن باعث اقتصادی بودن این محصول با ارزش شده است.

دبیر شورای کشاورزی شهرستان ایذه در ادامه تصریح کرد: کاشت گیاهان دارویی و صنعتی با هدف صرفه جویی در مصرف آب، رونق درآمد مردم و توسعه اقتصادی مورد توجه دولت و تولید کنندگان روستایی است.

هنرمندیان اذعان داشت: مراحل کاشت، داشت و برداشت طلای سرخ در این منطقه برای 50 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/گ

کاشت زعفران در اراضی کشاورزی خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار