سخنگوی سازمان غذا و دارو:

سلبریتی محترم دارو و درمان را به اهلش بسپارد/ تبلیغ و فروش نالوکسان در فضای مجازی تخلف است

جهانپور گفت: تبلیغ و فروش این دارو در فضای مجازی نیز تخلف است و این دارو به هیچ عنوان بدون نسخه قابل عرضه نیست.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره انتشار ویدیوی از یک بازیگر زن سینما در مورد نالوکسان اظهار کرد: هرچند آمپول نالوکسان برای اوردوز مواد مخدر کاربرد دارد، اما استفاده آن عموما بیمارستانی و به تجویز پزشک است، چرا که ممکن است حین تزریق عوارض خطرناک و حتی مرگ آوری برای بیمار در پی داشته باشد چنانکه بسیاری از داروها برای مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد اما خود درمانی و خود تجویزی آنها ممکن است فاجعه آفرین باشد.

وی افزود: کاربرد اصلی این دارو در موقعیت‌های اورژانسی است که در اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی و اتاق عمل و ریکاوری استفاده می‌شود، در کیف و ترالی‌های احیای پیشرفته وجود دارد، یکی از موارد مصرف آن احیای افرادی است که مواد مخدر مصرف کرده‌اند اما بدون عوارض نبوده و مصرف آن تحت نظر پزشک و با امکانات اورژانس است و به هیچ وجه تجویز و مصرف خودسرانه ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مصرف این دارو می تواند عوارض قلبی در پی داشته باشد و تجویز آن توسط افراد غیرپزشک و غیرمتخصص تخلف است.

جهانپور بیان کرد: تبلیغ و فروش این دارو در فضای مجازی نیز تخلف است،  بهتر است این سلبریتی دارو و درمان را به اهلش بسپارد،  این دارو به هیچ عنوان بدون نسخه قابل عرضه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
احتمالا ایشان هم همچون همسرش مایل هستن به جامعه بهداشت و درمان کمک کنن. ترا خدا این فرصت را از این خدمتگزار ها نگیرید.
آخرین اخبار