در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایش «چلاق آینیشمان» مخاطب را به قضاوت وادار می‌کند

طالب‌لو گفت: نمایش نامه «چلاق آینیشمان» علاوه بر شخصیت‌ها، تماشاگران را با قضاوت درگیر می‌کند.

علیرضا طالب‌لو کارگردان نمایش «چلاق آینیشمان» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص موضوع نمایش گفت: نمایش «چلاق آینیشمان» یکی از آثار مارتین مک دونا نمایش نامه نویس بزرگ ایرلندی است. داستان این اثر در منطقه آران ایرلند اتفاق می‌افتد که از سه جزیره کنار هم به نام‌های آینیشمان، آینشمور و آینیشیر تشکیل می‌شود. مارتین مک‌دونا برای هر سه جزیره کنار هم نمایشنامه‌هایی جداگانه نوشته است؛ مانند نمایشنامه «ستوان آینیشمور» که پیش از این در تهران بر روی صحنه رفته و نمایش نامه دیگری برای جزیره آینیشیر که هیچ وقت به چاپ نرسیده است. در واقع ما یکی از این مجموعه سه گانه را به روی صحنه آورده‌ایم که داستانش در جزیره‌ی آینیشمان رخ می‌دهد.

طالب‌لو ادامه داد: در این نمایش ۹ کاراکتر حضور دارند. کاراکتر‌هایی که هرکدام ویژگی و رنگ مخصوص به خود را دارند و همین رنگ‌های منحصر به فرد آن‌هاست که کار ما را در به نمایش کشیدن شان سخت کرد، ولی بازخورد‌هایی که در این شب‌ها به طرفمان می‌آید نشان می‌دهد که گویا در پیاده کردن رنگ بندی شخصیت‌ها تا حد بسیار خوبی موفق بوده ایم.

وی تصریح کرد: داستان این نمایشنامه از این قرار است که روزی خبری از آینیشمور مبنی بر حضور گروهی از هالیوود برای انتخاب بازیگر و ساخت فیلم در این جزیره به گوش اهالی آینیشمان می‌رسد و این موجب تغییراتی در زندگی مردم جزیره می‌شود که در نتیجه تعدادی از شخصیت‌ها تصمیم می‌گیرند برای شرکت در این تست بازیگری به جزیره‌ی مجاور بروند.

طالب‌لو با اشاره به موضوع اصلی نمایش بیان کرد: کاراکتر محوری این داستان شخصیت «بیلی چلاقه» است که به طریقی خود را به جزیره آینیشمور می‌رساند و بدین ترتیب نبود بیلی و رفتنش به جزیره آینیشمور، خود داستان‌هایی را پیش می‌آورد. در این نمایش نامه ما با موضوع قضاوت مواجه می‌شویم که این موضوع علاوه بر شخصیت ها، تماشاگران را نیز درگیر خود می‌کند. هر شخصیت داستان و شناسنامه‌ی مخصوص به خود را دارد و این قرار گرفتن آن‌ها کنار یکدیگر است که مخاطب را متوجه لحن کمدی سیاه این نمایش میکند.

طالب‌لو در خصوص استقبال مخاطبان گفت: استقبال مخاطبان در این چند شبی که از اجرا گذشته بسیار خوب و دور از انتظار بوده و ما اکثر روز‌ها را با سالن‌هایی پر از تماشاگر پشت سر گذاشته‌ایم. از آنجا که این اولین تجربه کارگردانی من است و در واقع اولین تجربه‌ی اجرای صحنه‌ای گروه ما بوده، این استقبال و حجم قابل توجه بازخورد‌های مثبت برایمان جالب توجه بوده است.

طالب لو در خصوص اولین تجربه خود در زمینه کارگردانی و نقش خود در نمایش «چلاق آینیشمان» بیان کرد: در این نمایش هم تجربه‌های بسیاری در تمام موارد و به خصوص در مباحث فنی اجرا به دست آوردم. مخصوصا که خودم هم در این نمایش در نقش یکی از شخصیت‌ها بازی میکنم. تمرین این نمایش حدود ۸ ماه طول کشید و این مدت طولانیِ تمرین سبب شد که بیشتر با نقش‌هایمان درگیر شویم و هر روز با جزئیات بیشتری از آن‌ها آشنا شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار