باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

سرنوشت مبهم رتبه بندی معلمان/ مسیر گمشده اجرای طرح به مقصد می‌رسد؟

اهتمام برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان درحالی مطرح می‌شود که هنوز نقاط تیره و کوری در فرآیند اجرا مشهود است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها بودجه آموزش و پرورش، درد مزمن، این نهاد تعلیم و تربیتی و از همه مهم‌تر توان اجرای رتبه‌بندی معلمان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه فرهنگی به شمار می‌رود که قرار است طرحی برای بهبود انگیزه و صلاحیت حرفه‌ای و معیشت معلمان باشد، اما سوال اینجاست آیا رتبه بندی به طور کامل و متناسب با اهداف پیش می‌رود یا خیر؟ و آیا آموزش و پرورش قصد و توان اجرای رتبه بندی معلمان را از ابتدای سال ۹۸ دارد؟

نظام رتبه بندی معلمان بنا بود از مهرماه ۹۷ اجرا شود، اما بدون نظام پرداخت‌ها و بعد از کش و قوس‌‏های فراوان در نیمه شهریورماه ۹۷ از آموزش و پرورش به هیئت دولت ارسال شد و جلسات متعدد کارشناسی برای تدوین و تصویب آن در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده است.

سرنوشت مبهم رتبه بندی معلمان/ مسیر گمشده اجرای طرح به مقصد می‌رسد؟

رتبه بندی از چه زمانی به آموزش و پرورش راه پیدا کرد؟

رتبه بندی یک بار در سال ۱۳۸۱ در قالب طرح ارتقای شغلی و یک بار در سال ۱۳۹۴ با مصوبه هیئت دولت و به استناد مفاد قانون مدیریت اجرا شده است.

در سال ۱۳۸۱ معلمان در چهار رتبه شامل «پایه، ارشد، خبره و عالی» قرار گرفتند و در سال ۱۳۹۴ در راستای اجرای سند تحول بنیادین، طرح رتبه بندی با تغییرات اندکی در شاخص‌های رتبه بندی اجرا شد که در طرح رتبه بندی سال ۹۴، تعداد رتبه‌ها همچنان چهار رتبه باقی ماند و عناوین آن‌ها به «پایه حرفه‏ای، ارشد حرفه‏ای، خبره حرفه‏ای و عالی حرفه‏ای» تغییر یافت.

طرح رتبه بندی که سال ۹۴ اجرا شد و برخی مدیران، از آن به عنوان فاز اول رتبه بندی معلمان یاد می‌کنند، موجب افزایش امتیاز حق شغل فرهنگیان را از ۱۵ تا ۵۰ درصد (۱۵، ۲۵، ۳۵ و ۵۰) برحسب رتبه افراد شد؛ اکنون هم به استناد آخرین مصوبه دولت در این زمینه، معلمان در چهار رتبه ذکر شده رتبه بندی شده اند و بر مبنای رتبه پرداختی آنان متفاوت است.

رتبه بندی از افزایش حقوق تا ارتقای انگیزه حرفه‌ای

اغلب تصور بر این است که رتبه بندی صرفا باعث افزایش حقوق خواهد شد، اما در عمل و به استناد اظهارات آموزش و پرورشی‌ها و به ویژه سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش هدف اصلی رتبه بندی افزایش حقوق نیست، بلکه این طرح موجب ارتقای شایستگی‌ها و توانمندی‌های معلمان است و یکی از آثار توانمندی این است که با ارتقای شایستگی‌ها حقوق هم افزایش می‌یابد.

حجت اله بنیادی کارشناس آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای طرح رتبه بندی بیان کرد: مهم‏ترین نکته در اجرای طرح رتبه بندی اثر انگیزشی و ایجاد فضای رقابت مثبت در معلمان برای ارتقا و پیشرفت است؛ برای دسیتابی به اثرات انگیزشی رتبه بندی، مهمترین نکته این است که معلمان به این باور برسند که مجموع پرداختی آن‌ها شامل حقوق، مزایا، رفاهیات و غیره  از عدالت بیرونی و عدالت درونی برخوردار است.

وی ادامه داد: با وضعیت پرداخت حقوق معلمان در قانون مدیریت و اصلاحیه آن (مصوبه دولت در سال ۱۳۹۶) همچنان معلمان دارای کمترین درآمد در میان کارکنان دولت خواهند بود و تا زمانی که نظام پرداخت عادلانه معلمان چه در قالب قانون مدیریت و چه مستقل از آن تصویب و اجرا نشود و تفاوت میان دریافتی پنهان و آشکار دیگر کارکنان دولت در شرایط مشابه و تقریباً یکسان چندین برابر یک معلم خواهد باشد طرح رتبه بندی هم نقش انگیزشی نخواهد داشت.

سرنوشت مبهم رتبه بندی معلمان/ مسیر گمشده اجرای طرح به مقصد می‌رسد؟

معضلی که سد راه انگیزه معلمان می‌شود

با توجه به تاکید مکرر مسئولان آموزش و پرورش، طرح رتبه بندی و اجرای آن به طور مستقیم ارتباطی با نظام پرداخت‌ها ندارد و صرفاً معلمان را بر مبنای شایستگی‌ها در چند گروه قرار می‌دهد و در نظام پرداخت‌ها بر مبنای شایستگی و عملکرد، پرداخت‌های هر فرد معین می‌شود.

حسین سررشته استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت معیشت معلمان و اهمیت رتبه بندی برای آن‌ها گفت: ارتقای شایستگی‌ها برای جامعه معلمان که وظیفه اصلی تعلیم وتربیت را در جامعه ایفا می‌کنند ضرورت پیدا می‌کند، اما این موضوع در کنار توجه به معیشت معلمان باید پیش رود چراکه معلم با دغدغه معیشت توانی برای ارتقای انگیزه ندارد یا دوشغله بودن برای گذران زندگی تاب انگیزه را از وی می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای بهبود نیروی انسانی معلم در کشور معیشت در اولوی تاصلی و بعد از آن باید توانمندی‌ها و ارتقای آن مورد توجه قرار گیرد چراکه این ۲ عامل ارتباط معنی داری با هم دارند؛ استاد و معلم در مقام آموزش به جامعه فعالیت می‌کنند، اما جایگاه آن از منظر معیشتی شرایط بسیار متفاوتی دارد و جایگاه اجتماعی آن‌ها هم به دلیل همین اختلاف فاحش کاملا شکل دیگری به خود گرفته است.

قانون مغفول برنامه ششم توسعه درباره معلمان

ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش را مکلف کرده است تا نسبت به تهیه «نظام رتبه بندی معلمان» و «استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص با شایستگی‏ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه بندی معلمان» و «مهندسی نیروی انسانی» براساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور با تصویب مجلس شورای اسلامی اقدام کند.

بنیادی درباره استلزامات اجرای این قانون در آموزش و پرورش گفت: این قانون نیازمند سه لایحه مستقل با عنوان «نظام رتبه بندی معلمان»، «نظام پرداخت ها» و «مهندسی نیروی انسانی» یا یک لایحه شامل سه موضوع مذکور است تا تدوین و به مجلس برود.

وی تصریح کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش طرح ارسال شده به هیئت دولت را شامل هر سه مورد ذکر شده و از جمله «نظام پرداخت‏ها» می‌داند، بهتر است عنوان لایحه هم اصلاح کند تا احیاناً مجلس در خصوص ۲ تکلیف قانونی دیگر در ماده (۶۳) مطالبه‌ای نداشته باشد.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که عملکرد آموزش و پرورش از ابتدای برنامه ششم نشانگر آن است که این وزارت خانه و دولت هنوز هم در تدارک ارسال نظام رتبه بندی به مجلس هستند و خبری از «نظام پرداخت ها» و «مهندسی نیروی انسانی» نیست و این موضوع به نوعی نادیده گرفتن مهمترین ماده قانون برنامه ششم در مورد آموزش و پرورش و معلمان است.

سرنوشت مبهم رتبه بندی معلمان/ مسیر گمشده اجرای طرح به مقصد می‌رسد؟

حرف تا عمل نهاد‌ها برای تصویب لایحه رتبه بندی معلمان

براساس لایحه پیشنهادی؛ از زمان تصویب طرح در مجلس دولت سه ماه فرصت دارد تا شیوه نامه اجرایی آن‏را در هیئت وزیران تصویب کند و تعیین این مهلت سه ماه و سپری شدن بیش از یکسال و نیم از زمان اجرای قانون برنامه ششم و از سویی گذشت بیش از سه ماه از زمان ثبت این طرح در هیئت دولت، نشان دهنده نبود عزم و اراده‏ جدی در آموزش و پرورش و دولت برای اجرای این طرح است.

بنیادی درباره عزم آموزش و پرورش برای اجرای رتبه بندی گفت: لایحه ارسالی ازطرف آموزش و پرورش، در تاریخ ۶/۶/۱۳۹۷ در دفتر هیئت دولت ثبت شده است و اکنون با گذشت بیش از سه ماه از ارائه آن به هیئت دولت، هنوز در پیچ و خم کمیسیون‌های دولت و منتظر تصویب هیئت وزیران است.

این تأخیر‌ها در حالی رخ داده است که نمایندگان مجلس بار‌ها به صورت رسمی و غیر رسمی از رئیس جهموری تقاضای ارسال لایحه را قبل از بودجه ۹۸ به مجلس اعلام داشته اند.

از جمله چالش‌ها و دلایل تاخیر در اجرای طرح نبود هر گونه بر آورد مالی و معین نبودن اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح در سال ۹۸ و تدوین نشدن نظام پرداخت هاست البته اخیرا بطحایی بر مسیر هموار اجرای رتبه بندی تاکید کرده بود، ولی هنوز مبلغ در نظرگرفته شده برای آن روشن نیست و صرفا حدس و گمان‌هایی برای طرح رتبه بندی و اعتبار مورد نیاز آن مطرح است.

بنیادی دراین باره گفت: اختلاف نظر معاون پشتیبانی و دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص قابل برآورد بودن یا نبودن اعتبار مورد نیاز طرح رتبه بندی و اعلام اعداد و ارقام متفاوت از سه هزار میلیارد تومان تا پانزده هزار میلیادر تومان برای اعتبار مورد نیاز آن نیز به نوبه خود جای تأمل و بررسی دارد.

سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان غیردولتی چه امتیازی دارد؟

در ماده (۶) لایحه رتبه بندی آمده که وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون، نظام سنجش صلاحیت ‏های حرفه‌ای معلمان و نحوه صدور گواهی نامه‏ «صلاحیت معلمی» را تدوین و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

البته مشخص نیست که آیا «نظام سنجش صلاحیت‏های حرفه‌ای معلمان» و نحوه صدور «گواهی نامه صلاحیت معلمی» به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است؟

اگر آموزش و پرورش قصد اجرای سریع «رتبه بندی معلمان» را دارد اعلام شاخص‏های سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی و فرایند‌های دریافت گواهی نامه صلاحیت معلمی ضرورت پیدا می‌کند.

از سویی در بخش دیگری از ماده ۶ لایحه پیشنهادی داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی لازمه انجام خدمت معلمی در مدارس دولتی و غیر دولتی است؛ نظام مذکور از زمان تصویب در یک دوره سه ساله برای تمام معلمان به اجرا در می‌آید.

البته سوال اینجاست که بررسی صلاحیت معلمی معلمان مدارس غیر دولتی در طرح رتبه بندی معلمان ضرورت دارد؟ و گره زدن تعیین صلاحیت معلمان مدارس غیر دولتی به طرح رتبه بندی معلمان مدارس دولتی اقدامی برای تسریع در اجرای طرح رتبه بندی است؟

پیش از این احمد عابدینی معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در این باره به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفته بود که سنجش صلاحیت حرفه‌ای مبتنی بر سند تحول بنیادین برای همه معلمان دولتی و غیر دولتی و حق التدریس الزام اجرا دارد، به دلیل آن که تا هر فرد برای مجوز تدریس داشتن مورد ارزیابی قرار گیرد در واقع به نوعی استاندارد سازی افراد در حرفه معلمی را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داده بود با توجه به الزام سند مبنی بر سنجش صلاحیت، این فرآیند برای همه معلمان ضرورت دارد، اما اینکه در قبال سنجش چه امتیازی به معلمان داده شود بر عهده سازمان مدارس غیر دولتی است هرچند امیدواریم برای این معلمان هم سنجش صلاحیت امتیاراتی قابل توجه داشته باشد.

سرنوشت مبهم رتبه بندی معلمان/ مسیر گمشده اجرای طرح به مقصد می‌رسد؟

طرح معلم تمام وقت و مغایرت با رتبه بندی!

ماده (۷) لایحه رتبه بندی به تمام وقت شدن معلمان توجه دارد و در این لایحه آمده است که «با اجرای نظام رتبه بندی معلمان مدارس تمام وقت می‌شوند که علاوه بر تدریس، به انجام فعالیت‌های مرتبط با امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان و پژوهش می‌پردازند.»؛ سوال اینجاست که آیا تأمین رفاه نیروی انسانی بر مبنای تمام وقت شدن آنان طراحی و تصویب شده است؟

بنیادی بیان کرد: به طور کلی در نظام‌های رتبه بندی افراد علاوه بر افزایش در پرداختی از مزایای دیگری همانند کاهش ساعات کار، فرصت‏ها و امکانات پژوهشی و مطالعاتی بهره مند می‌شوند که در نظام پیشنهادی اثری از آن‌ها دیده نمی‏شود همچنین برای تمام وقت شدن معلمان و اختصاص بخشی از ساعات آن‌ها به امور آموزشی و پرورشی و پژوهشی، معلمان نیازمند اتاق و رایانه اختصاصی یا نیمه اختصاصی و دیگر تمهیدات و امکانات برای حضور تمام وقت هستند که باز هم در نظام رتبه بندی لحاظ نشده است.

در مجموع به نظر می‌رسد با تأخیر‌ها و کاستی‌های فراوانی که در طرح رتبه بندی و فرایند تدوین و تصویب این طرح تا کنون روی داده است، اجرای آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ بعید به نظر می‌رسد و لازمه اجرای درست این طرح مدیریت منابع انسانی در آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
کار فرهنگی و کارهای فرهنگیان از کارهایی است که کمترین استرس کاری رو دارند و یا اصلا استرس ندارند . کافیه کارمندان آموزش و پرورش رو با سایر کارمندان دولت و سایر مردم جامعه مقایسه کنید .
من معلمای خودم رو که می بینم ، بیست ، بیست و پنج سال پیش معلم من بوده اصلا هیچ فرقی نکرده فقط چاغتر شدن ، من که سالها پیش شاگرد اونها بودم الان موهام از استرس و فشار کاری سفید شده و هیچ اعصابی برام نمونده ، حالا معلمهای من که سالها پیش معلم من بودن یک موی سفید هم ندارند و بسیار هم شاداب و سرزنده هستند .
آیا این واقعیتها رو انکار میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
شما معلمهای زیاده خواه پر توقع آیا معلمهای شرکتی یا حق التدریس رو دیدید یا نه ؟ من که هر فرهنگی رسمی رو که نگاه میکنم اتفاقا خیلی هم پر پرستیژ و باکلاسند .وضعیت زندگیشون هم خیلی خوبه . من که در شهرستان زندگی میکنم و مردم رو علی الخصوص فرهنگیان رو میشناسم بنظرم غریب به اتفاقشون علاوه بر خونه شهرستانشون حداقل یک خونه هم شهرهای بزرگ دارند . آیا می توانید این واقعیتها رو انکار کنید ؟ این پولها از آسمون براشون رسیده ؟

برید وضعیت کارگرای بدبخت رو ببینید .

واقعا جای تاسف داره که با اینهمه افزایش حقوقی که برای شما فرهنگیان داده اند ، هنوز گلایه دارید .!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
خدا به داد آموزش و پرورش و نسل آینده برسد
چرا که هیچ امیدی به این مسئولین نیست
44 ساعت مدرسه بریم که چی بشه؟
حقوق هم که ....
الهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
کاش جمعیت کلاسها کم بشه .کلاس من چهل و دو نفر هستن.من چطور میتونم به مشکل همشون رسیدگی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
از مسئولین محترم در خواست عاجزانه داریم، استخدامی سال 89 که همچنان پیمانی هستند برای رسمی شدن اقدامی کنند .واقعا حق ما خورده شده. الان نیروهای جدید که شاگردان ما بودند رسمی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۳:۴۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه هر دولتی که سر کار میاد وضعیت معیشتی معلمها بدتر از قبل میشه.تا جایی که در این دوره مشمول بسته های حمایتی دولت قرار گرفته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
درست شد دیگه. ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه در بودجه سال ۹۸ برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شد. یعنی به حدود یک میلیون و اندی معلم، نفری کمتر از ۲ میلیون تومان در سال یا ۱۵۰ هزار تومان در ماه اضاف شده. با این مبلغ کلان تمام مشکلات معلمان برطرف میشود.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۴۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
و معلمان همیشه تعطیل بابا به نسبت کارایی بیشترین حقوق رو میگیرید با کارگرا مقایسه کنید یه کارگر از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر کار میکنه ماهی یک میلیون و دویست یه معلم چهار روز در هفته اونم نه هشت ساعت بلکه چهار ساعت میره حقوقش هم کم کم دو میلیونه بگذریم که سابقه بالا ها بالای سه میلیون میگیرن چ خبرتونه حقوقتون هم که همیشه سر برج بدون تاخیر می گیرید انصاف داشته باشید بیشترین تعطیلات رو هم دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
به داد دل مردم برسید عدم رسیدگی به فرهنگیان مساوی است با مدارس غیر انتفاعی وهزینه های سنگین مردم وافزایش کلاس های فوق العاده وبی کیفیت وکسب درامد مدارس وخلاصه پول بجای علم به جای فرهنگ وبجای هنر به کجا می روید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
سال گذشته معلم چندپایه بودم دانش آموز کلاس ششم ازم پرسید آقا حقوقت چقدره؟
چون باهاش صمیمی بودم راستشو گفتم یک میلیون وهفتصد

بااین حقوقم دانش آموزان فهمیده اند دیگه معلم ،معلم نیست مبصراست برای سرگرم کردن ونگهداری بچه ها تاظهر
فاتحه علم وتربیت بااین وضعیت خوانده شده
هرکه پول داره علم هم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
فعلا که همه با این مشکلات باید سر به بیابانهای خارج از کشور بگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
سرداری
۲۰:۳۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
چرا پول برای بهداشت و نفت و..هست.نظامی که آموزش وپرورش در آن جایگاهی نداره باید وضعیت معلم این طوری باشه.
در افغانستان بالاترین حقوق رو معلم میگیره و وضع این کشور رو بعد از ده سال آینده ببینید
این همه شهید دادیم امام ( ره) معلم رو با پیامبران مقیاس فرموند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
تنها اداره ای که کارکنانش روز شماری می کنند برای بازنشستگی آموزش و پرورش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
شماها همین الانم بازنشستید ، شک نکنید .
Kazakhstan
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
دولتها بی خیالند. من معلم هم بی خیال. نهایت در انتظار نسلی بی منطق و پرخاشگر باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
تورا خدا فکری هم برای رتبه بندی نیروهای پیمانی و خدماتی کنید آنها هم از افراد این مملکت هستند و عیال وارند وانسان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
آقا یا خانم محترمی که دم از تعطیلی و زیاده خواهی و طفیلی بودن معلمان زدید
بعد از ۱۸ سال معلمی در مناطق محروم و کلاس های ۳۵ نفره و سرو کله زدن با برخی دانش آموزان که والدین بی مسئولیت آنان حداقل های تربیت را در حقشان اعمال نکرده اند. کودکان طلاق کودکان بدسرپرست کودکان معتاد، دانش آموزانی که باروح و روان ویران شده ای در نتیجه بی مبالاتی والدین و بی تفاوتی های اجتماعی بر سر معلم آوار شده اند، درآمد که هیچ ،امنیت او را به خطر انداخته تردیدی ندارم اگرشما هم وطن عزیز به جای ما بودید رمقی نداشتیدکه اکنون نظرات هیجانی و خلاف واقع مرقوم بفرمایید و در حوزه ای که حداقل شناخت و صلاحیت ابراز نظری ندارید نشر فیض کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
حساب کتاب دولت و وزارت خانه هارو فقط خوده دولتی ها میدونن مثلا اینکه شهر تبریز با سابقه ۲٨ سال سابقه و رتبه شغلی عالی برامون۰۰۰ ۳۷۰۰ تومان حقوقمونه که ۲۲.۵٪ ازش کسورات قانونی هست و باقیمانده۰۰۰ ۲٨۰۰ تومان خالص حقوقمه جالبه که کل اقساطم ۲۳۰۰۰۰۰ هست سوال اینه که اگر توی این ۲٨ سال معیشتمون تامین میشد چرا بعد از عمری توی قرض هستیم؟؟؟نه مسافرت خارجی داریم نه تفریحات آنچنانی و سالی نهایتا یکبار مسافرت یکهفته ای داخلی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
داره نزدیک یک دهه میشه که این موضوع توسط دولت مطرح میشه ودر عمل کاری صورت نمی گیره
هر وقت معلمان صبرشان تمام میشه و می خواد صداشون در بیاد این موضوع برای مدتی دوباره سر زبانها میافته و یا بحث دیگری نظیر کتک زدن دانش اموز توسط معلم مطرح میشه
خواهشا به فکر ما باشید و با این کارها با اعصاب و روان ما بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
سرعت حرکت درآمد دلالان مسکن مانند موشک ماهواره بر است. اما سرعت حرکت درآمد 80میلیون جمعیت کشور مانند سرعت لاک پشت است که در هر روز فقط 100متر راه میرود. چکار کنیم جلوی حرکت دلالان را بگیریم .خیلی ساده است ،رئیس جمهور محترم به وزارت مسکن و شهر سازی دستور بدهد که از این به بعد معامله باقولنامه دست نویس فاقد ارزش قانونی است. درصورت مشاهده کوچکترین تخلف از سوی بنگاه های املاک مجازات وجریمه نقدی سنگینی متوجه آنها خواهد شد. فقط می توانند از فرم های 22برگی کامپیوتری استفاده نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
سرعت حرکت درآمد دلالان مسکن مانند موشک ماهواره بر است. اما سرعت حرکت درآمد 80میلیون جمعیت کشور مانند سرعت لاک پشت است که در هر روز فقط 100متر راه میرود. چکار کنیم جلوی حرکت دلالان را بگیریم .خیلی ساده است ،رئیس جمهور محترم به وزارت مسکن و شهر سازی دستور بدهد که از این به بعد معامله باقولنامه دست نویس فاقد ارزش قانونی است. درصورت مشاهده کوچکترین تخلف از سوی بنگاه های املاک مجازات وجریمه نقدی سنگینی متوجه آنها خواهد شد. فقط می توانند از فرم های 22برگی کامپیوتری استفاده نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۱۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
بنده در سال 1370 به استخدام آموزش وپرورش رسیدم والان بیست هشتمین(28) سال تدریس بنده می باشد
از همان ابتدای استخدام همیشه خبر می دادند که حقوق معلم ها کم هست ودولت تصمیم جدی جهت سامان دادن حقوق معلم ها دارد . یعنی 28سال هست که داریم این حرف را می شنویم.
آقا تورا خدا بس کنید چرا اینقدر فریب اینقدر دروغ. 5سال پیش حقوق بنده معادل 700دلار بود الان شده معادل 200دلار .شاید بگید با دلار محاسبه نکنم با دلار هم محاسبه نکنین الان شما هر چیزی تو بازار بخواین بخرین کم کم 4برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
من بعنوان یک معلم از حضور بعضی نیروهای بی تعهد و بیسواد در آموزش و پرورش شدیدا در عذابم کسانی که حتی یک مورد مثبت برای معلم شدن در وجودشون نیست فقط بخاطر اینکه خواستن جایی شاغل بشن با رابطه وارد این مجنوعه ی بسیار حساس شدن تو رو خدا آموزش بچه های مردم رو دست هر کسی نسپارید من اینقدر که نگران عواقب حضور این نیروها هستم نگران عدم اجرای رتبه بندی نیستم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۵۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
جناب آقای من که طبق فرمایش خودتان معلم هستید اگر در کرسی قضاوت هستید .پس چرا تدریس می کنید واگر معلم هستید چرا قضادت می کنید.اگر واقعا در مجموعه آموزش مشکلی باشد عوامل مجموعه از دانش آموزان واولیائ دانش آموزان ومسئولین می توانند تشخیص دهند.
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۱۳:۳۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
تمام این معطلی بعدش 100هزار تمن اضافه خواهد شد
که 30 هزارتاش کسر میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
یادش بخیر،تربیت معلم روانشناسی رشد و روانشناسی کودک و فنون تدریس میخوندیم،از وقتی که استخدام نیرو از بیرون از مراکز تربیت معلم شکل گرفت ،آموزش و پرورش نابود شد،
همکار جدید من که تازه استخدام شده لیسانس پرستاری داره از دانشگاه آزاد و بخاطر سهمیه جانبازی پدرش ابتدایی درس میده.فاتحه آموزش و پرورش رو باید خوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
خوش به بحالشون درس نمیدن کلاس خصوصی می ذارن وقت وبی وقت مناسبتی وغیر مناسبتی تعطیلن سه چهارماه تعطیلن همیشه هم ناشکرن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۲۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
شما حساب کن از دست یک بچه تو خونه نمی تونی آسایش داشته باشی حالا حساب کن یک معلم هر روز خدا با 35تا دانش آموز سرکله بزنه
Iran (Islamic Republic of)
یک معلم
۲۲:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
با تمام شدن ساعات کلاسی کار جدید معلم شروع میشه:مطالعه و آمادگی برای تدریس فردا و شکل دادن طرح درس، بررسی عملکرد دانش آموزان و تشخیص نقاط ضعف و قوت آنان ، نوشتن سوالات امتحانی، تصحیح اوراق ، یافتن راه حل برای برطرف کردن بدفهمی های دانش آموز و مشخص کردن راه و شیوه ی مفید و موثر آموزش .
پس انسان عزیز متوجه باش که کار معلم با تمام شدن وقت مدرسه به پایان نمیرسد. اگر خواستی مساله ای را بررسی کنی سطحی نگر نباش به عمق قضیه فکر کن . در پناه حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
چرا دیگه چند ساله از وضعیت نیروهای شرکتی چیزی نمی گید ؟ که هیچگونه پناهی نداریم و اصلا امنیت شغلی نداریم و هرکاری از ما می خواهند ، اون هم ما که کارهای تخصصی براشون انجام می دیم . بخدا از استرس و فشار کار اصلا آرامش نداریم . پیر شدیم بخدا . از مظلوم دفاع کنید و حقوقشون رو پیگیری کنید.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
الان حقوق کارمندان آموزش پرورش که نصف بیشتر سال تعطیلن ، از حقوق کدوم کارمندان ادارات دیگه ( بجز بانکها و نفتیها ) کمتره ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۱۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
جنابعالی فکر کنم از همه چی بی خبری.
Poland
محمد
۱۷:۲۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
مقایسهٔ کار و تعطیلی معلمان با سایر کارمندان دولت!
معمولاً شما هم تا کنون این را شنیده اید که”معلمان ۳ ماه تعطیلند و حقوق مفت می گیرند”!
اما معلمان کمتر از دیگر کارمندان دولت تعطیلی دارند!
حال مقایسه بین بیکاری وحقوق و مزایای معلمان با سایر کارمندان:
1-همهٔ کارمندان دولت هر سال یک ماه مرخصی دارند
2-همهٔ کارمندان در پایان هر سال، یک ماه حقوق ، پاداش می گیرن
3- در پایان هر ماه به کارمندان حداقل ۸۰ ساعت اضافه کار می دهند؛ یعنی در ماه حداقل ده روز پول کاری که اصلاً انجام نشده است دریافت می کنند در طول سال می شود حداقل ۱۲۰ روز! (یعنی ۴ ماه)
پس همهٔ کارکنان دولت در سال با یک ماه پاداش، یک ماه مرخصی و معادل ۴ ماه اضافه کاری، جمعا ۶ ماه بدون آن که کاری انجام دهند، حقوق می گیرند، به عبارتی ۶ ماه بیکارند، حقوق شان هم حداقل دو برابر معلمان است!
4- ضمن این که کارمندان سایر ادارات غیر از پاداش عید ، مزایای دیگری مثل: حق ایاب و ذهاب ، حق مسکن، پاداش های ریالی به مناسبت های مختلف و… دریافت می کنند!
حال حساب کنید ۶ ماه حقوق دریافتی بدون کار کارمندان را در مقابل سه ماه تعطیلی معلمان!
در ضمن فراموش نشود که طبق محاسبات آماری، هر ساعت کار یک معلم ، برابر با ۸ ساعت کار یک کارمند در سایر ادارات است.
اگر به فکر رشد و پیشرفت کشور هستید این مطلب را در گروه های دیگر قرار دهید تا مردم آگاه تر و مسؤولان بیدار شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
حکمشون شاید با بعضی کارمندا برابر باشه ولی مزایاشون بقیه کارمندا چند برابره حقوقشون هست
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۳:۴۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
میشه بگید شما از کدام ارگان هستید.
دقیقا دولتی ها هم دارند همین اشتباه شما را میکنند.
در حالی که تعطیلی معلمان در کشورهای دیگر وجود دارد ولی ارزشی که برای معلمان در کشورهای دیگر هست در اینجا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۱:۵۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
بجای رتبه بندی و اموزش ضمن خدمت!!! در زمان استخدام، نخبه استخدام کنند...... من خودم بری۳درس بچه ام معلم گرفتم
چون مبصر تو کلاسشون فرستادن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
شما انتظار دارید با حقوق پایه یک میلیون وخورده ای نخبه بیاد معلم بشه .اول باید نظام رتبه بندی اعمال شود تا نخبه انگیزه پیداکنه برای معلم شدن .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۱۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
جناب خیالت راحت معلمها نخبه اند ولی زمانی که تامین نباشند انشتین هم سرکلاس بچه ات بیارند فکرش به گرفتاریهای زندگیش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
من تمام زیر رشته های پزشکی دانشگاه تهران فبول شدم نرفتم

کارشناسی ارشدم نفر اول کلاس بودم

از شانس البته فکر بد شغل شریف معلمی را انتخاب کردم

همکلاسی هایی داشتم با هزار بدبختی رشته های دیگه که من ارزشی برای آن رشته ها قایل نشدن رفتند

از لحاظ مالی الان قابل قیاس نیستیم
من کجا و اونا کجا

کاش تنبل و دیر فهم بودم الان به نوایی رسیده بودم


حداقل زخم نپاشید تا الان کلاس های مجانی برای بچه ها گذاشتم ولی جامعه دارد نا امیدم می کند

لطفا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
با این حقوقهای بخور نمیر نخبه ها به آموزش و پرورش نمی آیند
Iran (Islamic Republic of)
معلم خسته
۱۱:۰۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
تنها راه نجات معلمان کشور ایران از این وضع فلاکت بار، لحاظ رتبه بندی تو بودجه 98 هست.
از باشگاه خبرنگاران جوان عاجزانه درخواست پیگیری لحاظ رتبه بندی معلمان در بودجه 98 قبل از تحویل بودجه به مجلس در چند روز آینده داریم.
حداقل باید سال 98 رنگ رتبه بندی رو ببینیم
باشگاه خبرنگاران جوان کمکمون کنه ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
خواهشا باشگاه خبرنگاران پیگیر معیشت معلمان باشه.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
وضعیت معیشتی معلمان سال هاست که وخیم است.....معلم به عنوان یک جایگاه رفیع میبایست در رفاه کامل مالی باشد....پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
این طرح پیشنهادشد .و در زمان خودش یعنی ۸ سال پیش مفید بود که اجرا نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
طرح رتبه بندی هم فقط یه ترفنده واسه گول زدن معلما من خیلی هارو می شناسم که هیچ تخصصی در معلمی ندارند ولی بالاترین رتبه رو گرفتند چون با روشهای مختلف مدرک درست کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
امیدوارم همه مشکلات بر طرف شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
رتبه بندی را فعلا بی خیال شید آزمونهای استخدامی چی شدند
چرا در این چند سال در استخدام آموزش و پرورش آشنا بازی پارتی بازی مد شده سرنوشت علم و اخلاق را بدست هر فردی ندهید و به آینده دانش در این سرزمین بها دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
چرا بی خیال شن .مهمتر از استخدام بی رویه ادمهای بیسواد توآموزش وپرورش همین اعمال رتبه بندی هست .
آخرین اخبار