امضای ۱۹ سند همکاری میان چین و ایتالیا

مقامات چین و ایتالیا در حاشیه برگزاری هفته نوآوری، فن آوری و علوم ایتالیا ۹ سند همکاری در حوزه‌های تحقیقاتی و اقتصادی امضا کردند.

امضای ۱۹ سند همکاری میان چین و ایتالیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، مقامات چین و ایتالیا در حاشیه برگزاری هفته نوآوری، فن آوری و علوم ایتالیا ۹ سند همکاری در حوزه‌های تحقیقاتی و اقتصادی امضا کردند.

این رویداد علمی فرهنگی که تا ششم دسامبر ادامه دارد با حضور مارکو بوستی وزیر آموزش و تحقیقات ایتالیا و وانگ ژیگانگ وزیر علوم و فن آوری چین و همچنین ۱۴۷۰ شرکت کننده از ۷۵۵ مرکز دانشگاهی و تحقیقاتی و تولیدی دو کشور برگزار شد.

اسناد همکاری چین و ایتالیا شامل فعالیت‌های مختلف در بخش‌های اقتصادی، فعالیت‌های تحقیقاتی و فن آوری‌های نوظهور همچون هوش مصنوعی کاربردی در روبات ها، تقویت و گسترش فعالیت‌های روباتیک و همکاری در ساخت تاسیسات تشعشع تابشی نسل آینده چین خواهد بود.

به موجب مفاد توافقات، طرفین برای ایجاد مدارس تابستانی دانش آموزان چینی و ایتالیایی جهت آموزش سیستم‌های دیجیتال و روبات‌های پیشرفته تلاش می‌کنند.

وزرای چین و ایتالیا در نخستین روز از بزرگداشت علوم و فن آوری در موزه لئونارد داوینچی میلان با امضای بیانیه‌ای مشترک بر رضایتمندی از سطح عالی همکاری‌های دوجانبه در فعالیت‌های نوآوری، فن آوری و علمی تاکید کردند.

بوستی با اشاره به روند جهانی سازی معاصر گفت: نوآوری مهمترین عامل در پویایی نظام‌های اجتماعی و اقتصادی در ارتباطات جهانی است.

وزیر آموزش و تحقیقات ایتالیا خاطر نشان کرد، علم اقتصاد مرز‌ها را در می‌نوردد و لذا فقط از طریق تسریع در روند تحقیقات است که بشر می‌تواند برای آینده‌ای با موفقیت به گونه اشتراکی و فردی برنامه ریزی کند.

وی تصریح کرد، براساس اینگونه دلایل، مناسبات ایتالیا و چین می‌تواند در پیشبرد آینده‌ی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی از اهمیت به سزایی برخوردار شود.

توافقات همکاری در میلان همچنین سبب همکاری‌های هوانوردی بین موسسه تحقیقات و طراحی هواپیمای شانگ‌های و مرکز تحیقات هوافضای ایتالیا شده است.

وانگ ایتالیا را تنها شریک راهبردی بین ۱۵۸ کشوری خواند که پکن با آن‌ها همکاری‌های مستمر دارد.

وی با اشاره به شهرت فعالیت‌های تحقیقاتی ایتالیایی در فضای بین المللی افزود، پکن مایل است به همکاری‌های خود با رم در زمینه کار بر روی طرح‌های هوانوردی در بخش‌های مختلف از علوم هوافضا تا عملیات تولید هوشمندانه ادامه دهد.

وی انرژی‌های پایدار را درخور توجه ویژه خواند.

براساس گزارش ها، در دیدار‌های دوجانبه مقامات چین و ایتالیا، پژوهشگران، تجار و نمایندگان بخش‌های مختلف درباره موضوعات مختلف در زمینه راهبرد تحقیقاتی دو کشور شامل رشد سبز، شهرسازی پایدار، امنیت غذایی، میراث فرهنگی در شهر‌های هوشمند، تولید، پیشرفت و علوم زندگی سخنرانی می‌کنند.

برگزاری دیدار‌های تجاری و بازرگانی با حضور ۲۰۰ نفر از تجار دو کشور به علاوه ۱۹ سمینار در باره فن آوری‌های نوظهور و ارائه ۲۲۴ طرح همکاری بخش‌های دیگر از مراسم هفته نوآوری، فن آوری و علوم ایتالیا خواهد بود.

انتهای پیام/

همکاری‌های اقتصادی چین و ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار